Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

OT: Jag tycker inte att sökfunktionen är optimal. Det är inte helt lätt att hitta saker alltid.
Jag sökte efter "SK*E" och den där länken var första resultatet... Tycker inte man kan klaga på det.

Jag kollade igenom länken du skickade (Tack!), men jag uppfattar det inte som om man får svar på frågan där. Mycket spekulationer, men ingen som verkar veta.
Det stämmer nog att ingen vet med säkerhet.

Kör du på mobil så får man scrolla ned förbi google-reklamlänkarna.

Jag var inne på mobilen och jag scrollade en bit ner utan att se något. Men tydligen inte tillräckligt långt för när jag gjorde samma sökning på datorn dök två länkar upp till den här tråden, men först på 17e och 18e plats.

Vilket jag för övrigt tycker är aningen dåligt ändå.

Jag var ju tvungen att fråga lite folk när jag var på Kastrup igår. Kvinnan i Fast Track sa att hon inte visste men att min status åtminstone är rätt registrerad annars hade aldrig grindarna öppnats.
De två kvinnorna i Loungen som jag frågade svarade ungefär samma sak, men lade till att varje bolag kan själva välja hur det ska registreras.

Således blev inte jag mycket klokare. :(:confused::rolleyes:

Ibland behöver inte koder på boardingkort ha med eurobonus att göra även om det ser så ut. SK*E = SAS E-Ticket. Inte mer än så :)

Skulle jag spekulera så skulle jag tro att ibland matas det in som SKEBD123456789 och front-systemet är inlagt att plocka ut tredje tecken från vänster.

Min teori är att det är tillfälligt trasig i uppkopplingen mot EB-databasen så de blir Error=E

Sedan kan givetvis personens EB-status vid bokningstillfället också finnas i bokningen vilket gör att personen får t ex Fasttrack och lounge.

Men, bara gissningar. Ingen som känner någon på Tata som kan luska?

Toppen