Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

Ja, för senast det stod SK*S för mig ville systemet inte släppa in mig i Senatorloungen. Systemet tyckte jag var silver.

Har hört av mig till Guldsupporten och återkommer om jag får någon förklaring och möjlig lösning.

Fått ett svar från SAS som jag förvisso inte blir klok på men väljer att publicera om någon är intresserad. Och kanske även komma på hur detta kan leda till en "lösning" på att problemet med felaktiga statusar.

God dag, Yxskaft...

Tack för att du hörde av dig.
Jag ska ge dig ett exempel på hur det ska se ut när vi bokar för att det ska fungera bra.
*SSR FQTV SK HK/ SKEBG123456789/4

Nedan är fler exempel på felaktiga registreringar så det finns som sagt många olika sätt man kan slå in fel men poängn kan trots det komma in.
*SSR FQTV SK HK1 SKEBG123456789 G/S2
SSR FQTV SK HK1 SKEB123456789 /4
SSR FQTV SK HK1 EBGG123456789/4

Som jag sa så kan jag inte svara på hur det system som dom använder som du bokar via så jag kan bara spekulera så därför råder jag dig att kolla med dom du bokar med så att det står korrekt i dina bokningar

Olika bokningssystem kan påverka men väldigt många använder samma system som vi använder, dock så betyder inte det att vi får access till deras bokningar tyvärr så att vi kan se dom!

Ha en trevlig fortsättning på dagen!

Idag blev jag också medlem i "SAS Elit" med SK*E på boardingkortet. Kan bero på att jag bad om ett boardingkort på papper vid disken, fast jag checkat in på nätet. På det mobila boardingkortet står det nämligen "SK*B" (vilket också var fel pga ändrad status, men iaf en vanlig kod).

Jag tippar också att SK*E = Error, men det funkade dock att komma in på loungen med SK*E, så hittills inga nackdelar.

Lite nya observationer angående denna mystiska status. Alla resor med Sas.
Resa 1:
Bonusresa i Plus/Business med EBD inlagt i systemet = SK*E
Resesällskap med EBG = SK*G (normalt)
Blev i Köpenhamn hänvisad till Sas Lounge istället för Gold trots att personalen på Landvetter sa att EBD var i systemet. Gick då och frågade i transferdisken och de sa att SK*E betydde guld (på grötig danska).

Resa 2:
Betald resa med EBD i systemet = SK*G
Resesällskap med EBB = SK*E
Och där försvann logiken.

På min senaste resa med Swiss (i somras) gick det inte ens att få EuroBonus-status utskrivet på boardingkortet. Och när jag skulle ta mig i loungen indikerade datorn att inget kort fanns inlagt överhuvudtaget. Men likväl kom poängen in med automatik. Hade förväntat mig manuell claim. Så en del strul verkar fortfarande finnas. Men detta med SK*E har jag inte sett på ett tag.

Jag checkade precis in på morgondagens flighter med Aegan till Tel Aviv.

På mitt Boarding pass står det "Frequent flyer:" EBDxxxxxxxxx

Under en annan rubrik "FQTV Status:" står det SK*E . Vad betyder detta? Vanligtvis brukar det stå SK*G på mina Boarding pass.

Toppen