Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

Palazzi

Medlem
OT:
Välkommen tillbaka Palazzi. :) Det ser ut som du har varit väldigt upptagen då jag såg inte dina inlägg ganska lång tid.

OT svar: Tack! :)
Man kan bli gråhårig för mindre arbete än det jag haft sista tiden...
Har tjuvkikat på lite diskussioner här ibland, men inte orkat/hunnit involvera mig.
Tyvärr har jag inte möjlighet att resa lika mycket längre och då svalnar också intresset för poängsamlande lite. Känt att den lilla fridtid som funnits bättre spenderats i friska luften än framför datorn (när man inte kan få båda).

Troligen kommer det inte bli så mycket aktivitet från min sida i framtiden heller, men jag flikar in svar när jag hinner/känner att jag kan bidra. Har under min inaktiva period på bc.se ändå svarat på PM som innehållit specifika frågor och kommer fortsatt göra så.

Ha fortsatt trevliga, spännande och intressanta diskussioner så hörs vi snart igen! :)

MVH//
Palazzi
 

AABack2ARN

Medlem
Vi redde aldrig ut detta helt eller hur?

Min bättre hälft fick SK*E på sitt boardingkort idag. Kan eventuellt ha något att göra med att hon bytte status från det att biljetten bokades till hon reste. Hon checkade in online men kunde inte skriva ut boardingkort. Fick således ett utskrivet av incheckningspersonalen där status skrevs ut som just SK*E.

P.S. Gillar för övrigt att SeqNr är ett 5 siffrigt tal - borde vara framtidssäkert ett par år till :) Den dagen vi lyckas tränga in över 99999 personer på ett och samma plan vet jag inte riktigt om jag är helt tillfreds med situationen...
 

SvartMjolk

Medlem
Vi redde aldrig ut detta helt eller hur?

Min bättre hälft fick SK*E på sitt boardingkort idag. Kan eventuellt ha något att göra med att hon bytte status från det att biljetten bokades till hon reste. Hon checkade in online men kunde inte skriva ut boardingkort. Fick således ett utskrivet av incheckningspersonalen där status skrevs ut som just SK*E.

P.S. Gillar för övrigt att SeqNr är ett 5 siffrigt tal - borde vara framtidssäkert ett par år till :) Den dagen vi lyckas tränga in över 99999 personer på ett och samma plan vet jag inte riktigt om jag är helt tillfreds med situationen...

Det kan ligga något i detta. De två gånger jag fått SK*E har var när jag gått från EBB till EBS och hade bokat som EBB men reste som EBS.
 

FlyingFire

Medlem
Jag hade SK*E en gång mellan Arlanda och Luleå tidigare i höst, trots att mitt Aegean-guld var registrerat på flighten...

Eller om jag först hade EB registrerat vid bokningen och sen bytt till Aegean vid incheckning. hm.
 

FFlash

Medlem
Jag minns inte jag sett SK*E på mina tio+ SK år, men sä här gick det:

Frun SK*S flög med våra barn på samma PNR
Frun hade SK*S på sitt BP, men barnen hade SK*E
SK*S var inlagt i systemet då jag köpte biljetterna, men jag registrerade barnen till SK som nya medlemmar efter köpet, sedan uppdaterade PNR med deras medlemnummer. Ytterligare länkade dem till mitt familjekonto (jag är SK*G)
Frun checkade in på flygplats.

Jag *E står för dummy eller nåt liknande. Att det skulle betyda tillhörande till ett familjekonto har jag svårt att tror på.
 
Toppen