Senaste nytt

Vad betyder (DC) och (JO)?

190+ flighter 2014 varav 40 i SAAB (DC) och 150+ i ATR72 (JO) så stämmer allt som är sagt rätt bra, sätena är mkt bekvämare i SAAB medans ATR72 är generellt fräschare, även lite högre i tak...även om jag har problem i båda (198cm lång). SAABen är mkt stabilare i luften, kan göra brantare stigningar/landningar, underlättar vid hård vind då piloten kan "störtdyka" in mot flygplatsen genom kastvindarna. ATR72 är mer av ett papperflygplan och jag kan tänka mig att piloterna får vänja sig vid att låta planet göra lite som det vill i kastvindarna och sen försöka korrigera när det går :)
Ljudnivån är värre i SAAB, går knappt att föra en dialog med pax brevid sig, i ATR är det också högt men inte riktigt lika illa, det märks att SAAB egentligen är byggd för att alla ska ha komset på huvet.
Servicemässigt är även DC Bättre än JO när det kommer till personal. Att boarda bakifrån är idiotiskt allt som oftast, verkar ta mkt längre tid för folk att hitta till sina platser. Båda typerna lider även av att platsnumreringen är så väl dold att sällanflygare har svårt att hitta och därför saktar ned boarding avsevärt.

Allt som allt

Toppen