Hej alla glada! Tänkte sparka lite liv i denna tråd,
Är det någon som vet vad dessa tämligen random blockade sätena kan betyda? (förutom det uppenbara att de är blockade och att jag inte kan välja dem ).
EWR-ARN nu på fredag, seatmappen har sett likadan ut i snart en vecka och ca 72 timmar innan avgång dök dessa upp. Det ser generellt lite glest ut ombord i alla fall jämfört med hur det brukar se ut när jag reser rutten: C7 D6 Z0 R0 J0 Y9 S8 B0 P0 A0 E9 M9H7 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G6 N0
Tänkte först om 1F var någon slags EBG, EBD, EBP seatblock men någon sådan finns väl inte på SAS long haul i business?
Det tämligen sporadiskt utsatta 7A får mig att tänka att det nästan sitter någon manuellt och gör detta och vill sprida ut passagerare i kabinen? Men varför skulle en ensam passagerare vilja sitta på 6D och inte någon av ensamsätena? De bakersta två raderna skulle ju kunna vara Plusgrade eller liknande för PNRer med två passagerare. Men i stort är det inte mycket logik här alltså.
De hittills bästa gissningarna är väl courtesy upgrade och/ eller plusgrade men varför skulle man då blocka säten över huvudtaget? Har för mig att i fallet att plusgrade går igenom att man inte har ett säte tills man valt ett säte i den nya kabinen, så då skulle ju ett blockat säte vara poänglöst.
Är inte EBD så har aldrig fått en CU, får man säten tilldelade sig automatiskt där?
All spekaulation samt gissningar och rövarhistorier välkomnas varmt.