Att de är blockade av anledning X. Kan vara flertalet anledningar till detta, ibland är det för att säten ska allokeras till de som får plusgrade eller courtesy upgrade. När flighten sedan flyttats över till de som jobbar på flygplatsen kan de låsa upp dessa blockade säten.48H innan avgång dyker det alltid upp ett gäng blockade säten. Både i Business och Plus på SAS longhaul. Dessa verkar relativt sporadiskt utspridda och ser inte ut att vara säten som är särskilt populära. Någon som vet vad dessa Seatblock betyder?
Att sätet är blockerat och att du inte kan boka det.Någon som vet vad dessa Seatblock betyder?
I plus kan det också vara så enkelt att det är en soft block för EBG/D/P så att ingen utan minst EBG kan välja dessa paltser för att man ska få en seatblock bredvid sig.
Säker på att den bredvid dig inte var EBG+ då? Vad jag vet finns ingen seatblock för EBS.Vill påpeka att mittensäten på short/mid haul inte enbart blockas för EBG+ utan även för EBS.
ingen utan minst EBG kan välja dessa paltser
Detta händer enbart i Plus ska nämnas, så kan ju vara så att det är en Plus-grej även för statuslösa.Säker på att den bredvid dig inte var EBG+ då? Vad jag vet finns ingen seatblock för EBS.
Det har blivit mycket bättre med detta. Vi är många som påtalat orimligheten att det tidigare var ytterst vanligt att det var luftigt i Go men packat i Plus. Sedan en tid tillbaka är det tvärtom, vilket förstås är utmärkt.Detta händer enbart i Plus ska nämnas, så kan ju vara så att det är en Plus-grej även för statuslösa.
Det gör verkligen stor skillnad, så länge det inte är helt fullt i planet. Då blir det ju packat även i plus, men det är ju en del i tjänsten de säljer. Men det är onekligen betydligt ovanligare med lediga platser i go och packat i plus numera.Det har blivit mycket bättre med detta. Vi är många som påtalat orimligheten att det tidigare var ytterst vanligt att det var luftigt i Go men packat i Plus. Sedan en tid tillbaka är det tvärtom, vilket förstås är utmärkt.
Ska tilläggas att jag kan välja många om inte alla av de blockade sätena. (X Block på EF och ledigt i SAS appen)Att sätet är blockerat och att du inte kan boka det.
Allt annat är spekulation om orsaker som helt klart kan vara intressant, men betydelsen är just som ordet - sätet är blockat och kan inte väljas.