Senaste nytt

Vad använder ni för appar kopplat till flyg/resande?

Som titeln lyder, vad använder ni BC:are här på forumet för bra appar kopplat till resande eller mer specifikt flygande?

För mig själv ser listan ut såhär:

- SAS
- LoungeBuddy
- Priority Pass

Även AMEX, och alla andra kortappar som i många fall kan förknippas med resande samt många appar till hotellkedjor.
 

Noppe

Medlem
Brukar använda Amadeus app checkmytrip om jag inte åker med SAS då den har stöd att lägga in resor från olika bolag.

Sen är ju UD resklar rätt bra i allmänhet.
 
En app jag tycker är rätt bra (även om den är något rörig och kan bli bättre) är App in the Air som importerar flygresor direkt från ens mail. Tillhandahåller boardingkort, uppdaterar en om förseningar och gateförändringar och är även bra för att logga gamla resor.

En annan att PassHolder till Android som är kompatibel med Wear OS och gör att du kan visa QR-koder (t.ex. biljetter eller medlemskort) direkt på din smartklocka.
 

Johan F

Medlem
Använder SAS appen men även SWISS när jag flyger med dem, FlightRadar för att hålla koll på inkommande plan.

Sen även Taxi appar i Sthlm, Oslo och CPH, och Nordic Choice appen då jag oftast bor hos dem (även om de sistnämnda inte har med själva flygandet att göra).
 

Hachans

Medlem
En app jag tycker är rätt bra (även om den är något rörig och kan bli bättre) är App in the Air som importerar flygresor direkt från ens mail. Tillhandahåller boardingkort, uppdaterar en om förseningar och gateförändringar och är även bra för att logga gamla resor.

En annan att PassHolder till Android som är kompatibel med Wear OS och gör att du kan visa QR-koder (t.ex. biljetter eller medlemskort) direkt på din smartklocka.

App in the air fungerade aldrig toppen för mig. Importerade spökflyg jag inte vet var de kom från och importerade aldrig vissa andra flyg. Så den slutade jag använda.

Flighty är en jag använder nu, väldigt bra och detaljerad. Håller tex koll på de flygplansindivider som ska flyga sin rutt och förutspår förseningar. Också bra för att logga.
 
App in the air fungerade aldrig toppen för mig. Importerade spökflyg jag inte vet var de kom från och importerade aldrig vissa andra flyg. Så den slutade jag använda.

Flighty är en jag använder nu, väldigt bra och detaljerad. Håller tex koll på de flygplansindivider som ska flyga sin rutt och förutspår förseningar. Också bra för att logga.
Flighty såg trevlig ut. Snyd att det inte fanns någon Android-variant.
 
Flygande: Swedavias app när jag flyger från Arlanda. Lägger in min flight innan jag åker dit, kollar vilken säkerhetskontroll som har kortast kö när jag kommer dit. Går till gaten när den visar boarding.

Annat: CityMapper för att sig från A till B. Visar kollektivtrafik, men också alternativ som gå/cykel/sparkcykel/taxi så man lätt kan jämföra alternativen
 
Toppen