Hittar inga flat rates från flygplatserna i NYC till Manhattan eller Från O'haere till Downtown Chicago. Kanske inte finns listat?
Räcker det inte med kvittot du får på mailen ? Eller är det ekonomiavdelningen som är knepiga menar du ?Uber Pop är ju riktigt billigt. Enda problemet är att det inte går att få ut ett vettigt kvitto.
Jag håller med om detta i Sverige, ofta markant skillnad på chaufförerna mellan uberX och pop. Men när de kör så i Polen så får man ju ta med i beräkningarna att det är så man kör där borta och va glad att man kommer undan billigt iallafall!Jag åkte med en som beställt en UberPop... Första och sista gången... Chauffören kunde ju varken svenska eller köra... Trodde jag skulle dö tre-fyra gånger under resans 29 minuter. Alldeles för mycket svarttaxikänsla för min del.
Nja, det som kommer på mailen är inte ett kvitto i skatterättslig mening, exempelvis finns ingen moms specificerad där, ingen uppgift om säljare etc etc. Skattmasen kommer inte godkänna något momsavdrag där.Räcker det inte med kvittot du får på mailen ? Eller är det ekonomiavdelningen som är knepiga menar du ?
Här kommer en lösning:Nja, det som kommer på mailen är inte ett kvitto i skatterättslig mening, exempelvis finns ingen moms specificerad där, ingen uppgift om säljare etc etc. Skattmasen kommer inte godkänna något momsavdrag där.
Har redan testat, brukar hämta kvittona där. Men för Pop är de inte lika villiga att lämna ut.Här kommer en lösning:
Gå in på ditt uberkonto
Mina Resor > Visa detaljer > Ladda ner faktura.
Där har du både moms och säljare angivet![]()