Senaste nytt

Vad är viktigast för er i en lounge?

Delayed

Medlem
Viktigast för mina medpassagerare är nog duschen om jag är på hemväg med nattflyget efter en lång, varm, svettig dag i exempelvis BKK.
 

Trox

Medlem
Lugnet, tystnaden. Dessutom uppskattar jag att kunna lämna mina saker obevakade en stund utan att ha känslan att ngn tjuv bevakat mig och bara väntar på rätt tillfälle.
 

Sofia

Medlem
- Luftigt och rymligt. Ogillar starkt att komma in i en lounge som känns som en svettig grotta och trängas med grottmänniskor.
- Bekväma stolar/fåtöljer. Nedsuttna dito går bort.
- Fräscha duschar/toaletter. Behöver inte vara flashigt men ska vara rent och funktionellt.
- Tjänlig mat och god dryck. Tycker att utbudet av öl ofta är skamligt dåligt. T2 Aurora loungen på ARN hade iaf öl från Wisby Bryggeri.
- Wifi och eluttag.
- Aktiv personal som (i alla fall ser ut att) gilla sitt jobb.

Någon nämnde möjligheter att röra på sig och det saknar jag också. Bara att kunna gå en "promenad" i terminalen utan att bära på allt sitt handbagage vore guld värt. Kanske nån sorts bemannad handbagagegarderob är en lösning?
 

flum

Medlem
- Luftigt och rymligt. Ogillar starkt att komma in i en lounge som känns som en svettig grotta och trängas med grottmänniskor.
- Bekväma stolar/fåtöljer. Nedsuttna dito går bort.
- Fräscha duschar/toaletter. Behöver inte vara flashigt men ska vara rent och funktionellt.
- Tjänlig mat och god dryck. Tycker att utbudet av öl ofta är skamligt dåligt. T2 Aurora loungen på ARN hade iaf öl från Wisby Bryggeri.
- Wifi och eluttag.
- Aktiv personal som (i alla fall ser ut att) gilla sitt jobb.

Någon nämnde möjligheter att röra på sig och det saknar jag också. Bara att kunna gå en "promenad" i terminalen utan att bära på allt sitt handbagage vore guld värt. Kanske nån sorts bemannad handbagagegarderob är en lösning?
Här har ju TK en väldigt bra lösning i Istanbul då man har förvaringsboxar i entren där man kan låsa in handbagage. Definitivt något för andra att ta efter.
 

Glenn E

Medlem
MIn perfekta kombination av 12 viktigaste sakerna inför Longhaul skulle vara:
1. Dusch med toalett. T.ex Air Canada Maple leaf lounge i Frankfurt.
2. Bra Wifi
3. Lugnt och inte för trångt samt bra sittplatser. T.ex Thai first class lounge i Bangkok.
4. Bra matutbud. T.ex Turkish Loungen i Istanbul.
5. Goda viner och god Champagne. T.ex Asiana first class lounge i Seoul eller SQ Business lounge i Singapore samt FCT förstås
6. Bra utsikt
7. Uteplats vill jag se mer av.
8. Cigarr rum som i FCT i Frankfurt.
9. Spa som Thai First class spa i Bangkok
10. Gym finns alldeles för få gym till Loungerna.
11. Lockers för handbagaget.
12. Limo till planet, eller iallafall eldriven golfbil.
 

Andreas Q

Medlem
I en ideal värld finns där massor av saker jag vill ha men om man skall vara realistisk så saknar jag i ordning följande:

* Mobilpratningsbås - Nej jag vill inte höra om helgen som gick eller säljsnack till en viktig kund. Loungen besöker man för att slippa ljudmattan i terminalen.
* Eluttag- Varje sittplats bör ha 2st.
* WIFI - Gärna utan inloggning med långa lösenord. Jag jobbar inom universitetssvängen och där finns eduroam Du installerar ett certifikat på enheten och sen har du automatisk direktaccess till internet oavsett vilket universitet du besöker.Inga koder,lösenord, inloggningar som strular. Samma sak borde kunna gälla i lounger, alla premiumkunder i bonusprogrammet får ett certifikat att installera och sen är det fritt att surfa. Idealt inom tex hela alliansen....
 
Toppen