Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

WiFi funkade hela vägen över Kina med SAS i början av Januari ombord SK997. Vet inte om det var ett misstag av SAS eller om reglerna är ändrade...

På SK963 till HKG 24 november 2016 fungera WiFi över hela Kina. Det var dock avslaget nar jag flög 2-4 september 2016 också på HKG linjen.

Hoppar in i den här tråden.

Flög (ARN-)CPH-NRT i Plus nu i januari. Wi-fit funkade kanske under en femtedel av resan dit, och inte alls på vägen hem.

Mailade igår och blev erbjuden 2000p. Tyckte det var i snålaste laget. Och jag tycker det är ännu snålare efter att ha skummat igenom denna tråd... Svarade dem i förmiddags och bett dem motivera varför det inte är värt mer. Återstår att se vad dem svarar.

Jag är bara EBS men verkar lite oklart om det har någon betydelse. Min gissning är att det har betydelse.
Fick precis reda på att även jag fått 2000p (för icke-fungerande wifi ORD-ARN).
Jag ska maila och fråga om nivån, men eftersom du verkar kommit längre i processen får du gärna rapportera vad du får för svar.

Ping @nota bene @SFC

Dear Mr NotRyan,

Thank you for getting in contact with us.

We apologize that we could not offer you a network while your flight to Hong Kong. Our customers are our priority and therefor I would like to offer you 5000 in EuroBonus to compensate the inconvenience. I hope your stay in Hong Kong was great.

Have a nice Monday,

Har också precis (idag) fått 2000p för icke fungernade WIFI mellan Stockholm-Chicago. Verkar som man ska ha tur med vem som handlägger ärendet

Toppen