Flyingfraudster
Medlem
Hej alla!
Flyget CPH-LPI var inställt i fredagskväll eftersom piloten fick inte ena motorn igång.
Istället fick vi övernatta på hotell och åka buss dagen efter. Summa summarum var jag 14 timmar försenad. EU-regler funkar bra och kompensationen är rimligt när man är försenad 2-3 timmar, men själv tycker jag att det är lågt när man är såpass försenad, och ännu värre för affärsresenärer när man förlora halva helgen.
Men, till poängen. EC261/2004 säger att de skall ge "ombokning till likvärdig transport". Är en 6 timmars bussresa utan mat eller dryck likvärdig med en 1 timmars flygresa med både mat och dryck?
Vad tycker ni, och vad händer om SAS väljer att inte följa laget isåfall?
Flyget CPH-LPI var inställt i fredagskväll eftersom piloten fick inte ena motorn igång.
Istället fick vi övernatta på hotell och åka buss dagen efter. Summa summarum var jag 14 timmar försenad. EU-regler funkar bra och kompensationen är rimligt när man är försenad 2-3 timmar, men själv tycker jag att det är lågt när man är såpass försenad, och ännu värre för affärsresenärer när man förlora halva helgen.
Men, till poängen. EC261/2004 säger att de skall ge "ombokning till likvärdig transport". Är en 6 timmars bussresa utan mat eller dryck likvärdig med en 1 timmars flygresa med både mat och dryck?
Vad tycker ni, och vad händer om SAS väljer att inte följa laget isåfall?