Senaste nytt

Vad är felet med vissa människor nuförtiden?

Det händer. Aldrig från Arlanda dock. 4 gånger från Heathrow sista tre åren. x2 till CE från ET, x1 WT+ till CW samt senast förra hösten från CW till F. En gång ombord från WT till WT+ från YYZ.
Som regel blir det svårt med uppgraderingar om reser mycket i CE och eller F :)

Det är väldigt beroende av rutt också.

När jag i juli flög till Lissabon med TAP från FRA hände en annan sak med otrevliga människor.

Jag hade (efter tips från Jacob här på forumet) sett till att få en plats till höger för att se på den fina utsikten när man landar. När jag kommer till min plats i det fullbokade planet sitter redan någon annan på min plats. Jag påpekar detta men personen vägrar flytta på sig och kan heller inte förklara för mig var hans plats är. Till slut kommer flygvärdinnan och säger att de två personerna är flygrädda och därför vill sitta ihop och undrar om jag kan tänka mig att sitta på vänstersidan istället. Eftersom jag inte vill bråka går jag med på det. När flygvärdinnan gått iväg igen tittar jag på personen som sitter på "min" plats och hans medresenär. De tittar tillbaka på mig och hånler. Jag kan inte direkt säga att de såg varken nervösa eller oroliga ut för att flyga. De hade antagligen skyllt på flygrädsla för att slippa sitta på platser långt ifrån varandra.

Efter en stund kommer flygvärdinnan tillbaka. "Sir, this is not your seat". Va f*n tänkte jag, då hon 10 minuter innan flyttat mig dit. Hon ber mig följa med henne och döm till min förvåning då hon väljer att "uppgradera" mig. På väg förbi framför skynket hånler jag tillbaka till han som tog min plats. Flygvärdinnan kom sedan och viskade att hon förstod att de båda skyllde på flygrädsla och att hon ville visa sin tacksamhet till mig eftersom hon genom mig fick tyst på två jobbiga resenärer.

:)

Snyggt Senator...

Hade jag blivit uppgraderad. Har inte hänt ännu på BA, trots mängder av resor i CW och guld så hade jag blivit sjukt glad och tacksam för att förmånen att åka F utan att betala.

Undrar varför man aldrig blir uppgraderad:(

Blir ni andra uppgraderade?

Tack!

Jag har åkt fram/upp 2x C till F på LH, 1x C till F på LX, en gång C till F på BA som BAEC Blue. På SAS mellan Nordamerika och Norden så ofta att jag inte minns, men kanske 5-6 gånger från M till C. En rad intra-Europa på LH och SAS.

They complain as they're not seated together. Moved her into First, she's 2A and he's 3A. Complains because they're not seated together, they pretend that the chaps in 4A and E have to be moved elsewhere (no way of that happening because they are pax paying full fare).

Haha, nu fick jag en flashback till när jag var 13-14 år gammal och åkte PEK-CPH med SAS i C. Jag och pappa hade betalda biljetter, och bakom oss sätter sig tre gubbar som högljutt konstaterar att de minsann blev uppgraderade (komplett med high-fives och allt). När maten sedan serveras får jag vad som visar sig vara den sista oxfilén, varpå snubbarna bakom exploderar och börjar klaga högljutt. En av dem har t.om mage att påstå att de har betalat för "FUÖURSTAKLÄSS" (såsom bara skåningar mäktar med) och därmed ska ha oxfilé. Som om kabinpersonalen inte skulle ha vetat att troglodyterna var upgrade-pax även om de inte hört skrytet när de boardade.

Last edited:
"Troglodyt"? Wow, där lärde jag mig ett nytt skojigt ord att använda lagom nedsättande! Ska det uttalas med betoning på sista stavelsen?

:D

Toppen