Dr. Miles
Expert
Räknas Stockholm-Alanya Gazipaşa också som långlinje då? (Alanya Gazipaşa finns i Asien del av Turkiet)Ok. Svaret är dock enkelt: alla interkontinentala flighter är "långlinjer".
Räknas Stockholm-Alanya Gazipaşa också som långlinje då? (Alanya Gazipaşa finns i Asien del av Turkiet)Ok. Svaret är dock enkelt: alla interkontinentala flighter är "långlinjer".
Ok. Svaret är dock enkelt: alla interkontinentala flighter är "långlinjer".
De har bara Area 1 (Nordamerika & Sydamerika), Area 2 (Europa, Afrika & Mellanöstern) och Area 3 (Asien & Oceanien).Har IATA möjligtvis någon defintion?
Problemet kvarstår att SAS har inte beställt fler flygplan som skulle behövas för att öppna nya linjer till Seoul eller China. Tror man att dom kan vänta tills 2019 när första A350 kommer. Sen är du ju frågan vad kommer hända med Arlanda när pre-clearance träda i kraft. Jag hoppas att SAS kan upprepa Finnairs modell och synka linjer till Europa bättre
Det ska du verkligen inte förutsätta. Och nej, benutrymmet är inte bättre i Plus, däremot kan enskilda rader vara bättre eller sämre som på alla flygplan.Blockat mittsäte ingår väl inte som det verkar, även om jag förutsätter att de fyller upp Go helt innan de börjar tilldela mittsäten i Plus - är benutrymmet bättre på Plus?
Hahaha, nej. Beroende på när du åker får du frukost, sallad/sandwich/pizzaslice, evening meal. Det enda som kan anses vara varmt där är pizzan som värms upp.Vill minnas att jag läst om varm mat i Plus på sträckor över 2 timmar, men aldrig flugit så långt, stämmer det?
All info finns på SAS hemsida (finns också en tråd här).Och vad går ett blockat mittsäte loss på om man vill ha det?