Senaste nytt

Vad är din längsta omväg?

Jag undrar på om jag har något värre än dessa:
Skulle till ZRH för att skriva på ett dokument hos en Notarie i Zug. Behövde en ARN-ZRH-ARN, men det blev ARN-ZRH-PMI-FRA-ARN:
Revenue management: en certifierad form av galenskap | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Blev 3 083 miles istället för 1 850 miles.

Min längsta resa var SJU-EWR,JFK-ZRH-ARN-CPH-BKK-TPE som jag kanske borde ha tagit andra vägen :)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min gamla chef var i Melbourne, och behövde ta sig till Sao Paolo. Han vägrade åka Aerolineas Argentinas, så han åkte med SQ och LH F:
MEL-SIN-FRA-MUC-GRU

Nu vet jag inte om jag vet hur många Miles eller % det blev, men basturesan till HEL i höstas måste anses med en omväg via LHR både dit och hem. Vi flög ARN-HEL-LHR-HEL-LHR-ARN, för att basta i ca 25 minuter. Skall säga att resesällskapet var det bästa man kan tänka sig, @doc, @xmit och så dök @IPC_Mataveri upp men han åkte ARN-HEL-ARN.
Besättningen på resan HEL-LHR med BA undrade om det inte gick att flyga direkt mellan HEL och ARN.
Det blev inte en billig resa, vi åkte i C och två Hilton nätter då statuslös fick betala utöver hotellen, internet, en frukost, vill minnas att @doc lyckades mygla på något sätt så att jag slapp betala en frukost i London.

Last edited:
På grund av sent lagda och oflexibla biljetter så flög jag SEA-MUC-ARN-FRA-GRU för några år sedan, med 7 timmar hemma i Stockholm. Hade redan t-o-r till SEA när resan till GRU blev beslutad. Även när jag sökte på varianten SEA-GRU-SEA eller SEA-GRU-ARN så var billigaste vägen att flyga med connection i Frankfurt, och då kunde jag lika gärna åka hem emellan.

image.jpg
Var på jobbresa i USA och det blev en avstickare till HNL på resan mellan SAN-SFO. Vi lyckades få ett himla bra pris på denna omväg och hotell och traktamente var ju detsamma som om vi tillbringat helgen i SFO. Det var lite trixande och småmutor till tjejen som granskade reseräkningen men det är preskriberat för länge sedan.

EZE-YVR via FRA var en lång flygning lika så YVR-ORD via MUC. När Lufthansa F var trevligt så var det ju bara att blåsa lite Lifemiles (routing är inte längre möjlig :( )

Jag hade en skön genväg bokad som dock av någon anledning "försvann" utan att jag blev notifierad (del av resan som sedan blev jorden runt för att rädda situationen de ställt till med). Byta flygplats i Tokyo kan man göra via Singapore, allt var biljetterat och klart men någon månad senare var benet tillbaka från SIN borta.

NRT-SIN-HND
Om det blivit av hade det blivit en rejäl omväg.
37 miles NRT-HND, 6612 miles NRT-SIN-HND

Jag hade en skön genväg bokad som dock av någon anledning "försvann" utan att jag blev notifierad (del av resan som sedan blev jorden runt för att rädda situationen de ställt till med). Byta flygplats i Tokyo kan man göra via Singapore, allt var biljetterat och klart men någon månad senare var benet tillbaka från SIN borta.
Kan det bero på att routingen stred mot cabotage, om det var bokat på en genomgående biljett?

Toppen