Senaste nytt

Vad är det galnaste du har varit med om på en flight?

Just det har jag varit med om på¨en SAS-flight BKK-CPH, då hann vi starta och komma upp i luften, sedan upptäckte dom att det inte gick att få in noshjulet.... Det blev ett dyrt förbiseende då vi blev tvungen att cirkla över Siambukten en bra stund och dumpa bränsle för att komma ner i vikt innan vi kunde gå ner i BKK igen....

Fast, hur hade du tänkt att de skulle upptäckt det på marken? ;)

2005 flög jag med Air Mauritius mellan CDG-MRU, satt i ekonomiklass och på andra sidan gången satt en ryss klädd ibland annat en tjock ylletröja. (kanske trodde han att det är kallt på Mauritius?) Efter måltidsserveringen plockade denna gentleman fram en enliters vodkaflaska som han började halsa ur. Artig var han då han ville bjuda de som satt bredvid honom, inklusive mig. Tackade vänligt men bestämt nej. Vid frukosten var han vaken och då hans bricka skulle plockas bort gav han även bort den då tomma vodkaflaskan. Trodde att det skulle bli en lång natt men ryssen var civiliserad och vänlig under hela flygningen. Egentligen inte så galet utan snarare lite lätt tragiskt.

Bland det galnaste/äckligaste jag varit med om är en flight med SAS i Business till Beijing för runt 10 år sedan. En kvinna började klippa sina tånaglar under flighten. En syn jag inte vill se igen då jag flyger.

Nar jag for nagra ar sedan flog med SAS fran ARN - MAN sa hade jag aran att resa tillsammans med Norrlanska Leeds Utd supporterklubben pa redas arliga resa till Leeds. De hade defenitivt borjat sitt intag av alkohol innan de lamnade norrland, de var ganska pa G dar de satt i forsta baren efter passkontrollen ovanfor rulltrappan. Hela resan fram ARN till landning satt de och sjong sina Leedssanger, de var nog ca 20 stycken sa det var bra "tryck" i planet. Det roligaste var snubben som sov hela resan och varje gang han vaknade till skrek Leeds United och somnade igen. Tur det var en eftermiddagsflight och man inte behovde sova....

Fast, hur hade du tänkt att de skulle upptäckt det på marken? ;)

Hvordan man opdager at man har glemt at fjerne en safety pin? Pre flight checks...

Fast det borde upptäckas när noshjulsstyrningen inte fungerar. Ifall styrningen funkar med bypass i så är det sannolikt något som inte stämmer. Vilket för övrigt hände mig ifrån MAN-OSL för någon månad sen. Flyget taxade 20 meter och tvärnitade, något i hydraliken var inte som det skulle för noshjulet gick inte att svänga. Lyckligtvis slapp vi gå tillbaka till gate utan en tekniker lyckades lösa det på taxivägen så vi blev bara en 20 minuter sena till slut.

Med Finnair till BKK i ekonomi hade vi en medlem från finska Bandidos i raden bakom. Han var oredig och blev förbannad då han inte gillade maten. Satt och skrek och sparkade på min kollegas säte. Vi alla i sällskapet såg att flygvärdinnan serverade honom en drink för att hålla honom lugn. Det måste ha varit knockoutdroppar i den för han låg kvar när vi klev av i HEL. Killen var helt utslagen. Gissar faktiskt på att personalen kanske drogade ner honom för han verkade nästan död då vi andra gick av.

Flight med Qatar airways doha - dubai för ett par veckor sedan då det kommer in två personer med varsin falk på ärmen och har bokat egna stolar till fågel falkarna :)

Har varit med om det jag med på samma sträcka. Testar bifoga bild.
image.jpg

Toppen