Senaste nytt

Våra inflight gadgets :)

Knappast. TSA kan inte sina egna regler och resten av världen hittar på egna dumheter.

Rätt, pratade med en kille på Targus, en stor tillverkare av väskor bl.a. Till laptops. De har tagit fram en modell där man inte behöver plock upp datorn alls. Den är godkänd enligt TSA men den kommunikationen verkar ju ha fastnat på nåns skrivbord för det funkar ju ingenstans. Targus gör fina väskor annars tycker jag.

Jag har svårt för allt utom MULTILAP 15" | Haglöfs som jag har en äldre modell av. Den är dock alltid full med så mycket elektronik att även om jag tar ur laptopen ser jag hur personen vid röntgenmaskinen hoppar till och får ta en extra bild.

Precis har installerat Screen protector på nya tableten, första plastfilmen gick åt skogen, fick lära mig med hjälp av denna filmen och andra gången gick det bra, inga bubblor nu. Trots Gorilla Glass är det fortfarande lätt att få repor på skärmen.

Något för er iPad användare?

ipad.jpg

New Case Transforms iPad Into Mini MacBook Pro @PSFK

Jag har samma fast med Android; Asus Prime:

P_500.jpg

Den är verkligen behändig att ha med sig. Upp till 16-18h batteritid och snäppet över kilot i totalvikt.

Enda dåliga är att Asus tyvärr gjort bort sig rejält och satt på ett metallbakstycke utan tänka på antennernas förmåga = wifi och gps är rätt kassa.

Jag har dålig koll på dessa plattor, men går det att koppla en mus till dem? Alltså, fungerar musplattan på de här laptop-skalen?

Med Ipad vet jag inte men med Asus-plattan är det enkelt att koppla in en vanlig USB-mus eller använda styrplattan.

Toppen