Senaste nytt

Vågar ni ha guldtaggar på incheckat bagage?

Jag har märkt att på vissa flygplatserar så samlar de taggar från lite mer "unika" flygbolag.

Min gulfair FalconFlyer Gold hade en jäkla förmåga att försvinna mellann ARN-UME. (3-4st under 1 år...å bara den varje gång)
Även min Hewa Bora Airways tag fick lätt fötter.

Nuförtiden orkar jag faktiskt inte bry mig. Har ett litet gummiband på handtaget så jag känner igen min västa. Och ett A4 papper (laminerat) som man ser när man öppnar väskan med alla min FF nummer, mail och telefon

EDIT: Kom just på att min StarAllieance Crew tag tag fick fötter väldigt lätt också... där förbrukade jag nog 10-15st på ett år

Last edited:
Jag har hur många guldtaggar och liknande som helst från olika hotell- och flygprogram men använder dem aldrig. Vet inte vad det beror på. Kanske jag ogillar att skryta, kanske för att jag har det gott ställt, kanske för att jag är svensk,kanske för att jag stör mig på kolleger och kompisar som gärna viftar med sina Platinum-kort. Jag använder inte ens det här lilla kortet som man sätter på telefonen och går snabbare genom Fast Track. Jag drar kortet istället....
Per

Jag har hur många guldtaggar och liknande som helst från olika hotell- och flygprogram men använder dem aldrig. Vet inte vad det beror på. Kanske jag ogillar att skryta, kanske för att jag har det gott ställt, kanske för att jag är svensk,kanske för att jag stör mig på kolleger och kompisar som gärna viftar med sina Platinum-kort. Jag använder inte ens det här lilla kortet som man sätter på telefonen och går snabbare genom Fast Track. Jag drar kortet istället....
Per

Jag håller med - tycker att taggen ska fylla en praktisk funktion. Däremot har jag BC.se taggen synlig varje dag på kabinväskan och jobbväskan i förhoppning att en likasinnad ska säga hej :)

Per

Men tycker kanske NFC i appen borde bli något som kommer snart från SAS....eller de väntar väl tills apple släpper NFC stöd....(suck stön pust)

Bästa jag haft (på den tiden EU inte fanns) var en tullsigilltape som satt så fint att det var helt omöjligt att se att den var bruten.

Inte blivit bestulen på saker i väskor (ännu, ta i trä) men dock har alla mina RA taggar samt ett antal BA Gold taggar kommit bort, varje gång på DXB?!

Per

Skrytfaktorn är ju i princip 0 med "elit taggar" då de som är inne i gamet, dvs förstår vad de innebär blir inte impade för de har redan en själv. De som inte är inne i gamet förstår ändå inget.
Lite som när vissa kepskillar smetar ned sin BMW med ett M märke. De som vet vad det betyder vet också att bilen inte är en M och de som inte vet vad det betyder - kvittar det för :)

Toppen