Senaste nytt

Vågar jag boka: Köpenhamn-Venedig med B737-700 2022-02-26?

NotRyan

Medlem
Hoppas bara att alla norska linjer som ska trafikeras med 737-700 inte drabbas av alltför hårdhänt bevakning....
Haha, dom är nog lätt att ha koll på ändå..

Anledningen till att jag tror det är att vissa avgångar med 737-700 som vi vet inte kan beflygas med typen har varit tursatt med just en 737-700 och sedan närmare avgång blivit en A320neo. Min gissning är då att dom gått igenom flighten som dom haft bevakning på och beslutat att genomföra den.

Det förklarar också varför det finns flighter med 737-700 som går att boka, där hoppas dom troligen att det kommer fler bokningar så att dom skall gå att genomföra.
 

Big Birger

Medlem
Fundera på nästa års skidresa till italienska alperna, och bokade glatt flyg till Venedig via Köpenhamn. Hyffsade flygtider. Men ser nu att flighterna Köpenhamn - Venedig, och Venedig - Köpenhamn har spökplanet "Boeing 737-700" inplanerat.

Jag har öppet köp i 23 timmar till... Skulle ni våga behålla denna bokning?

Det är under v.9 2022. Högsta möjliga tryck på flyg till alperna från Arlanda. Känns osannolikt att ett sådant plan ställs in, om detaljen med pandemin är under kontroll vid det laget. Eller?

Utmaningen är att OM flighterna ställs in, lär vi bli stående med ett väldigt dyrt hotell som vi får svårt att använda. Eller kan jag räkna med att vi blir ombokade på något sätt?

Tacksam för era kloka tankar.

Rent generellt så "måste" sas boka om er om de ställer in flighten. Sen följer ju inte sas detta helt fullt ut då de anser sig kunna boka om dig +- 1 eller 2 dagar om det passar dom. Man har som resenär rätt att bli ombokad under jämförbara förhållanden, men det har sas struntat fullständigt i under pandemin.

Jag skulle ändå vara tämligen lugn just nu, mindre risk att flighter ställs in under loven och sas planerar inte redan nu att ställa in flighter 11 månader fram i tiden får man hoppas. Oavsett vad d bokar finns det risk att avgången ställs in. Om det fortsatt är en 737-700 med 2 månader kvar skulle jag vara desto oroligare.

SAS ställde glatt in våra flighter, utan att avisera och utan att boka om oss på exakt samma flighter som finns att boka. Men nu med A320Neo.

inställt flyg.png

Ringde in, och fick beskedet att någon klantat sig halvvägs inne i någon process. Så nu är vi ombokade på samma flighter, men med A320Neo och med ett betydligt kortare byte på hemvägen än vad jag var för snål att boka från början.

Vilken tur!

Nej. Det var inte tur. Det var BC som lärt mig att vara observant på både 737-bokningar och att ständigt ha koll på redan existerande bokningar eftersom det händer mycket konstigt just nu. :)
 
Toppen