Senaste nytt

Växla American Express Membership Rewards-poäng till... vadå?

Tänkte flyga ner till Thailand i början av nästa år o då växla in lite poäng för att täcka business class biljetten. Har ni några tips på vilket flygbolag som ger bra point return nu?

Tänkte flyga ner till Thailand i början av nästa år o då växla in lite poäng för att täcka business class biljetten. Har ni några tips på vilket flygbolag som ger bra point return nu?

Jag hade växlat till Eurobonus om du inte redan har ett gäng poäng hos något annat program.

Du behöver 165 000 EuroBonus-poäng för en resa t/r till Thailand i Business class.

Är det nån som har nån uppdaterad koll på vilket av hotellprg som är bäst att växla till nu när Scandic inte finns kvar? Radisson verkar ha bäst poängratio och hyfsad täckning både i Norden/Europa? Hilton verkar ha kasst utbud i Norden medan marriot helt ok

Är det nån som har nån uppdaterad koll på vilket av hotellprg som är bäst att växla till nu när Scandic inte finns kvar?
Det beror ju helt på var du vill bo. De olika hotellkedjorna är olika bra/starka i olika regioner/världsdelar. Dessutom gör man livet lite för lätt för sig om man inbillar sig att en Hiltonpoäng är lika mycket värd som en Radissonpoäng eller annan liknande jämförelse.

Just nu på Radissons kampanj, gör 15 stays och få 150 000 poäng, där kan du hitta hotell i ”närheten” för 15 000 poäng per natt. Boka 15 sådana stays, med minst en natt emellan varje bokning, till kostnaden
15 stays x 15 000 poäng = 225 000 poäng.
Du får tillbaka 150 000 poäng plus möjligen de 2500 poäng per bokning som erbjuds under en annan kampanj just nu. Det skulle göra att du därigenom kan ”köpa” dig halvvägs till Radisson Platinum till nettokostnaden 75 000 poäng eller mindre (37 500 poäng om man får de 2500 per bokning också). Har man nytta av Radisson status så tycker jag nog att det är ett hyggligt poängvärde!

Thanks! Det är väl europeiska storstäder främsta hand jag tänkte mig (+kanske Sthlm, då det är enkelt att samla poäng där då jag är dit då och då i jobbet). Norden klarar jag nog mig med Scandic och NC. Hilton och Marriot verkar ha bra täckning men just Sthlm-delen får mig att tveka lite grann då hotellen där är ganska dyra, det gör att jag sneglat in mig på Radisson.

Toppen