Senaste nytt

Värva mig til Amex

Status
Stängd för vidare inlägg.

kalleanka

Ny medlem
Stort stort tack för ett bra forum! Läst under ett par år anonymt.

Men nu är det slut på incognito, behöver en premiuminbjudan tack! Skriva gärna en rad varför du ska få bjuda in mig. Gärna någon som bidragit mycket till detta forum.
 

palmen

Moderator
På grund av ett utbrett missbruk av möjligheten att värva till Amex stänger vi denna tråd TEMPORÄRT. Den kommer att öppnas upp igen så fort vi fått till en lösning vi tror är hållbar för hur det här med värvningar ska fungera framöver. Om det tar någon dag eller om det blir nästa vecka låter vi vara osagt.

Vad är det då som gör att vi måste ta till dessa åtgärder? Det finns flertalet anledningar men på senaste dagarna har det eskalerat men jag listar några av orsakerna här nedan
  • Medlemmar erbjuder fortfarande ersättning för att värva
  • Medlemmar ”kräver” att få pengar för att bli värvade
  • Flertalet personer sitter med någon form av automatik på att skicka ut inbjudningar. Bara senaste veckan har denna tråd fått över 10k visningar och har över 260k visningar sedan den startades för någon månad sedan. Finns ingen tråd som ens är i närheten av så många visningar på samma tidsperiod.
  • Det finns flertalet medlemmar som har 0 inlägg (eller något enstaka inlägg) som enbart ligger och bevakar denna tråd för värvning.
  • Det allvarligaste som är det som fått bägaren att rinna över är att någon/några har flera konton som de skickar ut samma värvningslänk ifrån. När vi började gräva lite i detta och stänga av dessa konton kom det raskt upp 10 nya konton som enbart ligger och kontrollerar Amex-tråden. Att jaga alla dessa konton är väldigt tidskrävande för oss moderatorer.
Hade alla skött sig hade vi inte behövt ta till denna drastiska åtgärd. Men vår förhoppning är att kunna öppna upp tråden så snart vi fått en lösning på problemen. Har ni några synpunkter på hur detta ska fungera framöver får ni gärna höra av er så tar vi det i beaktande.

Nu när denna tråd temporärt är stängd så förbjuder vi all värvning i andra trådar i forumet också. Bryter man mot detta är det mest troligt att man får sitt konto avstängt permanent eller under en tidsperiod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen