Senaste nytt

Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard?

STJ

Medlem
Mina har ökat mitt EB-saldo per rätt datum och efter manuell refresh syns även transaktionen för april.
 

Maja

Medlem
Första månaden för mig och inga poäng och ingen pappersfaktura (jag hade missat att anmäla mig till e-faktura).

Känns inte ok att fakturan ännu inte har dykt upp. När brukar de landa i brevlådan?
 

gjohansson

Medlem
Första månaden för mig och inga poäng och ingen pappersfaktura (jag hade missat att anmäla mig till e-faktura).

Känns inte ok att fakturan ännu inte har dykt upp. När brukar de landa i brevlådan?
Typ nu. Men du kan ju logga in på sidan och se ditt kontoutdrag etc. där
 

Maja

Medlem
Typ nu. Men du kan ju logga in på sidan och se ditt kontoutdrag etc. där
Det har jag redan gjort. Men har jag ändå åkt på att betala 35kr för en pappersfaktura så vill jag ha den i rimlig tid innan den ska betalas. Får ringa och efterlysa den imorgon och påtala det hela.
 

Maja

Medlem
Ringde kundtjänst idag. Första samtalet bröts mitt i när killen försökte förklara att aprils inköp kommer först på fakturan för nästa månad.

Ringde upp igen och kille nummer två ser att jag är registrerad för e-faktura och kan inte förklara varför den inte syns i min bank ännu. Varför jag var debiterad 35:- för pappersfakturan och den inte är utskickad gick han bet på. Han säger sig ha krediterat mig till nästa månads faktura. Tar uppgifterna från nätet och betalar fakturan som visst skulle vara betald 31/5 så kille nummer ett hade tokfel.

Inga poäng finns på kontot och där blev jag vidareslussad till EB-supporten. Trevlig norrlänning som inte förstod alls varför de inte finns överförda från SAS Maestercard och ville skicka tillbaka mig ditt. Han gjorde en manuell refresh på kontot men inget dök upp. Nu ser jag dock att totalen har ökat (rimlig poängsumma från Maestercard) men inget i listan.

Det går bra för för dem nu. Återstår att se vad helgens datorjobb medför. ;)
 
Även mina poäng för april kom in idag, ca 10 dagar senare än vanligt.

Jag vill minnas att pappersfakturan brukade komma ca 15-20e när jag hade den. E-fakturan dyker upp ganska tidigt hos banken, kanske runt den 5e för mig. Jag minns inte när poängöverföringen kom igång när kortet var nytt.
Jag skulle hur som helst inte vara orolig, och inte börja jaga kundtjänster förrän nästa månad om det inte funkar @Maja, eller om pappersfakturan inte dyker upp inom en vecka.
 

Maja

Medlem
@Martin Johansson Det var precis det jag återkopplade till kundtjänst idag också när jag stämde av med dem. Ville mest få ett ungefärligt besked om när fakturan kunde tänkas dyka upp och även vilket datum poängöverföringen sker varje månad.

Ingen av dessa frågor kunde kundtjänst svara på idag. Fakturan är registrerad och nästa månad kommer nog e-fakturan att fungera som det ska (hoppas jag) och vem vet, en pappersfaktura kanske dyker upp någon gång nästa vecka. ;)
 
Toppen