Ringde kundtjänst idag. Första samtalet bröts mitt i när killen försökte förklara att aprils inköp kommer först på fakturan för nästa månad.
Ringde upp igen och kille nummer två ser att jag är registrerad för e-faktura och kan inte förklara varför den inte syns i min bank ännu. Varför jag var debiterad 35:- för pappersfakturan och den inte är utskickad gick han bet på. Han säger sig ha krediterat mig till nästa månads faktura. Tar uppgifterna från nätet och betalar fakturan som visst skulle vara betald 31/5 så kille nummer ett hade tokfel.
Inga poäng finns på kontot och där blev jag vidareslussad till EB-supporten. Trevlig norrlänning som inte förstod alls varför de inte finns överförda från SAS Maestercard och ville skicka tillbaka mig ditt. Han gjorde en manuell refresh på kontot men inget dök upp. Nu ser jag dock att totalen har ökat (rimlig poängsumma från Maestercard) men inget i listan.
Det går bra för för dem nu. Återstår att se vad helgens datorjobb medför.