Senaste nytt

Värt att köpa Hilton-poäng?

Om du bor på Hilton-hotel ganska ofta, minst 5 nätter åt gången (helst en jämn multipel av 5) och är HH Gold, och kan ligga ute med lite pengar, så är det inte alls fel att köpa när man får dubbla poäng (kampanjer flera gånger om året). Jämfört med bonuspoäng på flyg så är det väldigt mycket enklare att nyttja poängen. Som flera visat på så måste man bara för varje resa räkna på om det är bättre att betala med poäng än med cash, och det kan det ganska ofta vara. Jag skulle tro att jag har minskat min totala hotellkostnad med uppemot 20% på det viset. Vissa gånger kostar det så lite som hälften att köpa med poäng, jämfört med att betala fullt (även när man räknar bort anskaffningskostnaden för nya poäng).

Men, som alltid när man skaffar poäng som man inte använder direkt, så är det lite av en chansning för man vet aldrig om värdet kan devalveras plötsligt.
 

Kimmen00

Medlem
Nu är ju dollarkursen INTE speciellt rolig men jag har köpt 80+80 flera gånger tidigare. Man tjänar en del om man väljer ut (leta/hittar etc) vissa speciella hotell och tillfällen. Ex så är hotellen helt galetdyra i USA nu så det var bättre att bo på poäng (30k) än att betala 350 dollar.
50 dollar brukar vara "värt" 10000 poäng som tumregel. Men vanligtvis är poäng sämre än cash när man ska boka, så det gäller att leta..
 
Toppen