Senaste nytt

Världens sämsta flygbolag skall moderniseras

Jag har också flugit med dom och tyckte det var helt ok. Vi fick burgare och dom var goda. Däremot kunde ingen av oss gissa vad som var i dom. Det var inte vanligt kött iaf.

Det som förvånade mig mest var mängden cigaretter och sprit som koreanerna tog med sig och i stort sett alla hade militäruniform på sig. Det verkade inte finnas några restriktioner på mängd iaf. Gränsen verkade vara vad man orkade och förmådde bära.

Har det att göra med att man är militär kanske ?
Och har militärerna sina medaljer på sig även på flyget ? Måste vara dem som stått modeller för Gröngölingarna. :)

Vad för alkohol bjöds det på ?
Skall vi tro det var deras nya världssuccé. Eller var det något man kan stava till ?

”Koryo-spriten som tillverkas av sex år gammal Kaesong Koryo-ginseng, känd som den bästa i fråga om medicinsk effekt, och bränt ris är mycket uppskattad av experter och fans då den är mjuk och inte orsakar någon bakfylla”
Hehe, när jag tänker efter är jag tveksam till om jag drack alkohol dock vill jag minnas någon "äppelcider" som smakade väldigt konstigt.

Tydligen har Air Koryo utnämnts till sämst åter igen av Skytrax... (suck)

en av motiveringarna ska enligt Di.se vara:
"Ratingföretaget exemplifierar med att man vänta sig en rejäl utskällning, eller värre, från kabinpersonalen om man tar en bild ombord eller knycklar samman ett fotografi på högste ledare Kim Jong-Un"

Märklig motivering, känns som en självklarhet att inte knyckla ihop bilder på den typen av lands ledare på deras egna flygbolag eller annat liknade uppträdande om man vill bli trevligt bemött?

Emirates korades till världens bästa bolag igen...
Misstänker att bemötandet kan bli mindre bra där om viftar har en Lars Wilks rondellhundsteckning eller liknade?

Tydligen har Air Koryo utnämnts till sämst åter igen av Skytrax... (suck)

en av motiveringarna ska enligt Di.se vara:
"Ratingföretaget exemplifierar med att man vänta sig en rejäl utskällning, eller värre, från kabinpersonalen om man tar en bild ombord eller knycklar samman ett fotografi på högste ledare Kim Jong-Un"

Märklig motivering, känns som en självklarhet att inte knyckla ihop bilder på den typen av lands ledare på deras egna flygbolag eller annat liknade uppträdande om man vill bli trevligt bemött?

Emirates korades till världens bästa bolag igen...
Misstänker att bemötandet kan bli mindre bra där om viftar har en Lars Wilks rondellhundsteckning eller liknade?

Det är dock fascinerande att gå in och läsa kommentarer från resenärer. Uppenbarligen håller de flesta där inte med, om det nu är "verkliga" resenärer som står för kommentarerna :)

Det är dock fascinerande att gå in och läsa kommentarer från resenärer. Uppenbarligen håller de flesta där inte med, om det nu är "verkliga" resenärer som står för kommentarerna :)
Jag har flugit med dom och upplevde ingen större skillnad mot andra bolag. Man fick den klassiska Koryoburgaren. Den var god men vad den innehåller var svårt att definiera.

Toppen