Senaste nytt

Världens Längsta Flyglinje

Efter att ha läst lite andra sidor, så verkar det som att rykte innan hade gjort gällande att det var från Bangalore och inte New Dehli. Och då hade det blivet längre, men när väl informationen kom så var det New Dehli....

Rykten och spekulationer kan ställa till det när väl den sanna informationen kommer ;-)

Om man bortser från mellanlandningen i Dubai på sträckan London-Sydney med Qantas så klassas väl den sträckan som en utav världens längsta? Finns väl några andra också men på sträckan gör man mellanlandningar.

Singapore- Moskva-Houston
Sydney-Dallas

Var går egentligen gränsen för ultra longhaul? För mig är det 15 timmar. 12-13 timmar är ju helt normalt och dessa flighter kan vid ogynnsamt väder lätt bli 13-14 timmar. Dock när det är schemalagt >15 timmar då är det lite segt kan jag tänka mig.
Enligt wikipedia är det 12 timmar men som sagt, i min värld är det en normal longhaul.

Jag håller ned dig @FCT. Jag skulle säga att det måste bli uppåt 14-15h för att få kallas ultra long haul. Är dock osäker på om det finns någon fastslagen definition.

Toppen