Senaste nytt

Världen är liten

Det har hänt mig flera gånger att folk har börjat diskutera mig själv (mitt nät-alias inom min profession) med mig. Oftast i smickrande ordalag, men inte alltid...

Hellre ökänd än okänd, eller?

Nja, om jag sitter t ex på ett café och slurpar en stor kopp té, så vill jag inte bli uppmärksammad genom att någon frågar mig:
"Nämen AHO, det är du! Jag vill passa på att fråga dig om vilket sätt jag kan tjäna in 400 Tier points för en budget max 10.000 kr, har du någon idé?"
eller
"Jaha AHO, här sitter du, hej. Vilken routing tycker du är bäst när jag ska boka bonusresa till Kaliforninen under sommar med familjen?"

Jag är absolut inget emot att svara på frågorna, men jag vill gärna hålla en låg profil i det verkliga livet. :)

Vi är nog många som stött på varandra på någon flygplats eller lounge utan att veta om det. Kanske dags att ta fram något slags igenkänningsmärke som t.ex. baggagetag, klistermärke, pin eller dylikt som vi skulle kunna köpa.
Att samtliga BC:are skulle gå omkring med en röd nejlika i kavajuppslaget är kanske för mycket begärt ;-)

Toppen