Jan Rogell
Ny medlem
Jag har haft en dialog med SAS sedan slutet av maj avseende incidenten som skedde den 19 maj, radarsystemet dök. Jag fastnade i Göteborg i drygt 8 timmar och det kan jag väl ha förståelse för. Fredag den 20 maj, dagen efter var jag också tvungen att åka till Gbg och var bokad på flyget 08.10.
Vid 22 tiden på torsdag kväll den 19:e fick jag ett automatgenererat mail att flighten var inställd och att ombokning sker automatiskt, (som det brukar ske i vanliga fall). När jag vaknar fredag morgon 04.45 fanns det ingen ombokning, jag provade då att ringa, satt i kö i 20 minuter utan att komma fram, åt frukost och satt mig i ilen för att köra till Arlanda, ringde igen och satt i kö strax över en timme innan jag anlände till Arlanda, inget svar m.a.o. Kom upp i terminalen och en köbildning på ett par hundra huvuden, ingen prio för EGB fanns utan samma kö för alla... Jag lyckades så småningom få tag på en super visor i bagageinlämningen som efter mycket flörtande och vädjande bokade om mig till 09.15, det tog ca 40 minuter ihärdigt flörtande. Jag har försökt att få SAS att svara men dom automatsvarar att jag får komma in med kvitton för mina utlägg under torsdagens försening samt meddelar att de förstår att jag är missnöjd med torsdagens förseningar men att det ligger utanför deras kontroll. OBS att jag redan i inledningen har förklarat att jag förstår att SAS inte kunnat påverka torsdagen förseningar särdeles mycket, min kritik gällde fredagen som SAS oförskämt i flera svar hänvisar till radarhaveriet, vilket i min värd inte har med SAS kundtelefon eller prio system att göra och absolut inte med deras ombokningssystem för fredagen flight att göra.
Så frågan är vilket värde och vilken tillit ska SAS kunder ha till EBG, att jag kan dricka och äta på loungen är väl ok men när det verkligen gäller är det inte värt något!
I framtiden kommer jag att flyga med andra bolag då det finns alternativ på de destinationer jag flyger, jag ska bara se till att förbruka mina innestående ca 120 000 poäng. /janne
Vid 22 tiden på torsdag kväll den 19:e fick jag ett automatgenererat mail att flighten var inställd och att ombokning sker automatiskt, (som det brukar ske i vanliga fall). När jag vaknar fredag morgon 04.45 fanns det ingen ombokning, jag provade då att ringa, satt i kö i 20 minuter utan att komma fram, åt frukost och satt mig i ilen för att köra till Arlanda, ringde igen och satt i kö strax över en timme innan jag anlände till Arlanda, inget svar m.a.o. Kom upp i terminalen och en köbildning på ett par hundra huvuden, ingen prio för EGB fanns utan samma kö för alla... Jag lyckades så småningom få tag på en super visor i bagageinlämningen som efter mycket flörtande och vädjande bokade om mig till 09.15, det tog ca 40 minuter ihärdigt flörtande. Jag har försökt att få SAS att svara men dom automatsvarar att jag får komma in med kvitton för mina utlägg under torsdagens försening samt meddelar att de förstår att jag är missnöjd med torsdagens förseningar men att det ligger utanför deras kontroll. OBS att jag redan i inledningen har förklarat att jag förstår att SAS inte kunnat påverka torsdagen förseningar särdeles mycket, min kritik gällde fredagen som SAS oförskämt i flera svar hänvisar till radarhaveriet, vilket i min värd inte har med SAS kundtelefon eller prio system att göra och absolut inte med deras ombokningssystem för fredagen flight att göra.
Så frågan är vilket värde och vilken tillit ska SAS kunder ha till EBG, att jag kan dricka och äta på loungen är väl ok men när det verkligen gäller är det inte värt något!
I framtiden kommer jag att flyga med andra bolag då det finns alternativ på de destinationer jag flyger, jag ska bara se till att förbruka mina innestående ca 120 000 poäng. /janne