Senaste nytt

Värdet av Diamond?

Jag tänker hockey och Chicago är värt det oavsett.
Då skulle du varit med på vår hockeytour i februari . Flög till NY såg Rangers och Jersey Devils. Greyhound ( helt OK) till Washington kollade Capitols. Inrikes till Boston och såg LA Kings förnedra Bruins med 9-2. Peter Pan buss ( sunkig) åter NY och Islanders nya arenan var en besvikelse, jämfört med trahiga Colleseum ute i nowhere
Miami Bech december förra året taxi till Sunshine för att kolla Florida Panthers.
Onödigt att tilläggas att fru ulagun är hockeyfreak

Ej @ulagun, jag tycker inte det är värt det. Du har ju ett Guldkort och jag har för mig att du nämnde att du räknar med att få Lifetime Gold. Då har du det som behövs. Som pensionär får man unna sig att köpa biljetter i business eller Plus och då får man det som behövs för en komfortabel resa. Än så länge behandlas alla lika i businessklass oavsett status.
Det jag saknar mest efter att blivit av med statusen, Silver räknar jag inte eftersom det kunde jag varit utan, är att man inte kommer in i Gold loungen hos SAS och kan ta ett eller flera glas av något gott vin eller en GT. Man får numera hålla sig till SAS B-lags lounge och dricka lådvin och halvdålig pilsner med torra mackor.

Men som pensionär får du ändå den största förmånen av alla, du får bestämma över din egen tid och göra vad du vill utan någon kan lägga sig i ditt liv. Ja då med undantag av barnens krav på barnvakt mm, men det får man se som en bonus.

Lev ett lugnt liv som pensionär och dra ner på att jaga poäng på resor. Gör de resor som är roliga och som också ger poäng samt skaffa poäng på inköp på Amexkortet så man får en 2-4-1 voucher per år och byt kreditkort ofta så blir det lite nya poäng.

Tack för trevliga och kloka inlägg.
Lutar nog mot Diamant för henne men genom att skaffa Amexkort som några av er nämner.
Konstaterar även att detta forum är ett av de få ställen där man kan ta upp en fråga som denna
Bland de flesta av våra vänner och inte minst släktingar skulle det bara uppfattas dom stroppigt och överlägset.
Får redan nu lite pikar om allt vårt resande. Utom när vi reser tillsammans med någon/några. Då är det minsann ingen som tackar nej till en loungeingästning.

Låter man prestige eller avundsjuka komma i vägen för sin lycka, får man skylla sig själv.

Tack för trevliga och kloka inlägg.
Lutar nog mot Diamant för henne men genom att skaffa Amexkort som några av er nämner.
Konstaterar även att detta forum är ett av de få ställen där man kan ta upp en fråga som denna
Bland de flesta av våra vänner och inte minst släktingar skulle det bara uppfattas dom stroppigt och överlägset.
Får redan nu lite pikar om allt vårt resande. Utom när vi reser tillsammans med någon/några. Då är det minsann ingen som tackar nej till en loungeingästning.

Toppen