Det verkar ju ta sig i februari. Ytterligare en effekt av plan bristen som uppstår i samband med glappet mellan xfly och bra kanske. (i februari flyttas avgången till 6:05 och få hinner en tidigare. Men det har nog med Arlanda-änden att göra snarare än slot limits i UME..)
Jag tänker att man nog inte ska ha för höga förväntningar kring att två flygbolag ska flyga avgångar samtidigt med samma avgångstider. Flyger Norwegian en tid så ska man nog inte förvänta sig att SAS ska flyga samma utan vara glad att någon flyger den tiden man behöver. SAS har försökt överlappa förr och är inte efterfrågan skyhög så är det nog inte så bra för dem.
Så jag förstår nog inte problemet riktigt. Norwegian flyger på en tidpunkt du behöver. Så flyg med dem?
Nu brukar jag flyga med det bortplockade flyget varje vecka. Rätt bra beläggning.
Ett annat alternativ är ju att ta bil, men även det är ett sämre alternativ om än inte lika jobbigt som att kliva in i tampongen.
Nåja, i februari blir det bättre än idag. SAS levererar alltså. Det har Norwegian aldrig gjort för min del.
Januari brukar vara öken, jag får ofta en heldag resande istället för normal halvdag till vanliga europeiska destinationer.