Försökte boka i fredags, samtalet bröts efter 1,5 timmar i kö ...
Sitter nu i kö, har väntat över 40 min nu.
Många som ringer Eller har dom ingen bemanning ?
Så har det ju varit i flera veckor nu. Märkligt att man inte kan sätta in personal när man vet att resandet håller på att öka. Det har varit likadant på alla SAS tel nr, även 08-797 4040. När jag äntligen kom fram i förra veckan med mitt ärende om att köpa till mittstolen i SAS eminenta Plus var det lite för komplicerat för kvinnan som svarade. Hon bad mig då vänta medan hon kollade upp och satte mej i vänteläge. Där hade jag väl suttit ännu om jag inte hade lagt på. Jag väntade i 20 min men hon kom aldrig tillbaka. Så in i helsike nonchalant.Försökte boka i fredags, samtalet bröts efter 1,5 timmar i kö ...
Sitter nu i kö, har väntat över 40 min nu.
Många som ringer Eller har dom ingen bemanning ?
Jag förstår mycket väl vad du vill ha.Om jag vill ha den vid bokningen får jag boka den via nätet, uppger hon. Fel, det går att köpa till stolen vid bokningen sa jag. Jag vill ju ha en bekräftad plats och inte chansa på en ledig stol. Jag talade också om att i värsta fall får hon boka av mina biljetter och boka på nytt. (På mina resdagar finns ytterligare två bonusplatser så jag känner mig säker på att kunna boka om) Agenten ursäktar sig igen och skall kolla igen. Åter i vänteläge, det går 5 minuter och samtalet kopplas bort!
Bra tips med privat jet, då kan jag åka från Norrköping. Då detta kommer att drabba hushållskassan så lägger hustrun in sitt veto.Jag förstår mycket väl vad du vill ha.
Det jag däremot är osäker på är huruvida alternativet att köpa till tom mittstol verkligen finns på bonusbiljetter. Där är jag inte helt övertygad. Jag vet och förstår att det finns som alternativ när man köper vanliga revenuebiljetter men jag tror faktiskt att ditt fall är ett sådant specialfall att systemet inte har stöd för "bonusbiljetter plus köp av tomt mittsäte". Jag blir mer och mer övertygad om att ingen ens har tänkt den tanken och därför inte heller infört systemstöd för en sådan bokning. Jag tror nog att agenterna försöker men att datorn säger nej och inte tillåter sådan bokning och ingen förstår varför.
Tills vidare rekommenderar jag dig att hyra ett privatplan för din resa till LPA, endast så kan du få den lyx och avskildhet som du verkar önska. Då kan du dessutom starta och landa på vilken svensk flygplats du än önskar!