Senaste nytt

Väntat mer än 24 timmar på min väska efter Swiss Business Class flight

Senator

Moderator
Det är lite förvånande att kritiken blir så massiv. Av alla här på BC som tillsammans har checkat in bagage så måste det vara ett stort antal gånger. Hur många gånger har bagaget inte kommit fram?? Gissar väldigt få gånger. Av dessa gånger skulle jag tro att den allra största majoriteten beror på oerhört kort transfertid vilket gjort att personer kommit med men ej väska.

Naturligtvis sak Menzies ha kundvård och det kanske man kan ställa sig frågande till hur det är med den saken.

Tyvärr ligger min statistik mellan 15-20% blir borta och det är inte transfertiden som avgör i min erfarenhet. Väldigt ofta (tidigare) var kombinationen SAS och Kastrup nära döden upplevelser för mig.

Senast var KEF-OSL-ARN i oktober, och efter det har jag enbart checkat in väska en gång när vi åkte på USA/Karibienresan runt nyår. Där kom allt med på alla komplexa resor och routingar vi hade med separata biljetter och annat. Så transfertiden borde vara ett parameter, men har inte alltid varit så i min erfarenhet.

Min "Compulsive Behavior Disorder" kommer från tiden när en vanlig vecka för mig var:
ARN-LHR måndag morgon
LHR-MAD måndag kväll
MAD-ZRH tisdag kväll
ZRH-STR onsdag kväll
STR-CDG torsdag kväll
CDG-ARN fredag kväll
Då vill man inte stå och vänta en morgon och fem kvällar i snitt 20-25min på en väska..

Så det har jag tagit med mig i vidare resor.
 

famhanssons

Medlem
Min "Compulsive Behavior Disorder" kommer från tiden när en vanlig vecka för mig var:
ARN-LHR måndag morgon
LHR-MAD måndag kväll
MAD-ZRH tisdag kväll
ZRH-STR onsdag kväll
STR-CDG torsdag kväll
CDG-ARN fredag kväll
Då vill man inte stå och vänta en morgon och fem kvällar i snitt 20-25min på en väska..

Så det har jag tagit med mig i vidare resor.

Har man ett sådant reseschema skulle inte jag heller chansa. Sanolikheten säger att det går åt he...te till slut :(
 

fcx

Medlem
Det är lite förvånande att kritiken blir så massiv. Av alla här på BC som tillsammans har checkat in bagage så måste det vara ett stort antal gånger. Hur många gånger har bagaget inte kommit fram?? Gissar väldigt få gånger. Av dessa gånger skulle jag tro att den allra största majoriteten beror på oerhört kort transfertid vilket gjort att personer kommit med men ej väska.

Jag ligger på ~100 segment per år och har, under hela mitt liv, blivit av med väskorna endast en gång.
 

Dr. Miles

Expert
Min statistik av delayed eller lost baggage hittills. (mellan 2006-2014)
Jag har flugit mellan 40-80 flighter varje år.

4 Bangkok
3 Beijing
3 Hong Kong
2 Tokyo
2 Stockholm
1 Taipei
1 Weihai
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag ligger på ~100 segment per år och har, under hela mitt liv, blivit av med väskorna endast en gång.

Jag har nästan samma statistik som dig. 1 gång på en utresa har mitt baggage blivit försenat. 4 ggr på en hemresa under 15-20år, så då har jag inte brytt mig iaf, förrutom irritationen att det tar ju ett tag att inse att den inte kommer...

Det verkar helt klart som att vissa har mer otur än andra vad gäller baggaget. Jag har en kollega som råkar ut för det ganska ofta, så nu har han slutat checka in baggage.
 
Last edited:
"Vi har 1000 väskor på Arlanda just nu på grund av problem med ett plan från Turkiet häromdagen, det kan ta lite tid att få fram din väska" fick jag som svar... Ser ut som att jag åker till Arlanda ikväll!
 

FF#1

Medlem
"Vi har 1000 väskor på Arlanda just nu på grund av problem med ett plan från Turkiet häromdagen, det kan ta lite tid att få fram din väska" fick jag som svar... Ser ut som att jag åker till Arlanda ikväll!


vilken syn, 1000 väskor i en hög!

Har ytterst sällan fått försenat bagage max 2-3 ggr på 500+ flygningar de senaste åren.
Dock "försvann" 3 väskor på Arlanda i går som dök upp 6h senare efter min ankomst från Luleå.
 

Agö

Medlem
vilken syn, 1000 väskor i en hög!

Har ytterst sällan fått försenat bagage max 2-3 ggr på 500+ flygningar de senaste åren.
Dock "försvann" 3 väskor på Arlanda i går som dök upp 6h senare efter min ankomst från Luleå.

Då skulle du sett väskanhopningen på BRU när lastarna strejkade (tror att det var förra året)...! Även på Kastrup har jag sett skapliga mängder med bagage.
 

AABack2ARN

Medlem
Tycker man brukar se drivor med baggage i T2 på Arlanda. Men hur många de är i verkligheten är ju svårt att säga...
 
Toppen