Senaste nytt

Välkommen till SkyTeam (bekräftade statusförmåner from 1/9…)

Ja, se på fan. Nu helt plötsligt kan jag välja säte i Air Franceappen också. Förut kostade det 1700 spänn.

Intressant, laddade ned när jag läste detta och kikade, de ville som du nämner ha 1700 baloobas för att reservera en plats, men i appen hade jag redan 2A på CDG-PTY reserverat (kunde byta gratis) och nu visar även "Mina bokningar" på SAS hemsida att jag har 2A på det benet, snarare än "Välj sittplats" som det stod tidigare.

Skall vi ana att det är "computer error" att det egentligen skall kosta om man inte har en viss statusnivå, eller ett "computer error" att saker och ting inte riktigt är på plats ännu med deras nya fina alliansmedlem?

Spännande detta, såhär fick jag göra för att komma i boardinggroup 2.

1. Knackade in EBD-numret i KLM:s app.
2. Checkade in bagage och bad personalen verifiera att mitt EBD verkligen var inlagt, kollade inte boarding group närmre men fick grupp 3.
3. Gick till KLM Crown Lounge, fick visa mitt EBD manuellt för att påvisa status, jag frågade om det inte redan låg på bokningen vilket det inte gjorde men hon skulle lägga in det.
4. Gick till servicedisken i loungen för att dubbelkolla, det låg inte inne men hon lade in det. Nytt fysiskt boardingkort. Med grupp 4.
5. Ny fråga varvid damen bekräftade det ska vara boardinggroup 2 och vid tredje boardingkortet kom det med. Enligt henne mkt som fortfarande inte lirar mellan SAS och andra system så data inte följer med.

Spännande detta, såhär fick jag göra för att komma i boardinggroup 2.

1. Knackade in EBD-numret i KLM:s app.
2. Checkade in bagage och bad personalen verifiera att mitt EBD verkligen var inlagt, kollade inte boarding group närmre men fick grupp 3.
3. Gick till KLM Crown Lounge, fick visa mitt EBD manuellt för att påvisa status, jag frågade om det inte redan låg på bokningen vilket det inte gjorde men hon skulle lägga in det.
4. Gick till servicedisken i loungen för att dubbelkolla, det låg inte inne men hon lade in det. Nytt fysiskt boardingkort. Med grupp 4.
5. Ny fråga varvid damen bekräftade det ska vara boardinggroup 2 och vid tredje boardingkortet kom det med. Enligt henne mkt som fortfarande inte lirar mellan SAS och andra system så data inte följer med.

Undrar om det är SK IT som krånglar som vanligt eller om det är AF KLIT

Toppen