Kommunistland. Någon uppifrån måste ju komma och tala om vad som gäller förstFlyr i dag fra SGN med VN og kan bekrefte at SAS EuroBonus ikke eksisterer som valg ved check inn på nett eller på flyplass. Kontoret til VN her på SGN kjente faktisk ikke til at SAS var nye medlemmer i ST. Da jeg jeg viste mitt nye EB-kort med ST logo måtte jeg skrive ned det fulle navnet til SAS. Man kan si at de ikke var kjent med SAS-forkortelsenUansett så gikk denne flighten med VN i dag, men uten noen som helst status fordeler. Ikke mye imponert over dette og skal bli spennende å se om det ordnet ved neste VN flight om 11 dager.
Har varit där för drygt ett år sedan för en tidig morgonflight till Palermo. Imponerande bar, vilken jag inte kände för att nyttja 7.30 på morgonen. Att jag inte minns hur frukostutbudet såg ut så lär det inte ha varit spektakulärtNu på ITA Hangar lounge i Rom. Blir väl antagligen första och sista gången nu när de snart ska bli Star Alliance.
Var lite strul att ta sig igenom fast track i säkerhetskontrollen. Först pep det rött i automaten sen menade personalen i manuella kontrollen att det inte gällde där trots att det stod fast track på boardingkorter. Förstår att de inte ha koll på alla uppdateringar där vid entrén dock. Men efter blipp i en annan skanner blev vi tillslut insläppta.
Inne i loungen fick personalen bläddra i en pärm och dubbelkolla där SAS prydligt stod uppradat med alla olika statusar som gäller.
Väl här inne i loungen kan vi konstatera att den verkar mer inriktad på drinkar än på mat. En stor bar men knappt något att äta förutom en liten hörna med kallskuret. Drinkarna var goda dock.
Visa bifogad bild 156720Visa bifogad bild 156721Visa bifogad bild 156722
Hur var loungen på CDG!Flög CPH-CDG-DEL igår med AF. Hade räknat med att CDG skulle innebära 7 mil promenad, sen 2 bussar och halva flygplatsen på rökpaus o komma fram till DEL med förlorat bagage. Men.. det fick jag äta upp. Gick alldeles utmärkt hela vägen, Sky Priority, Zone2, o AF premium var helt ok.
Ska bli intressant o se om poänginsamlingen till Eurobonus funkade också.
På KLM får man välja säten som normalt kostar pengar, gratis vid incheck, med Skyteam Elite Plus-status.Hur fungerar preferred seating i praktiken?