Senaste nytt

Välkommen till SkyTeam (bekräftade statusförmåner from 1/9…)

dino_81

Medlem
Imorgon söndag 1/9-24 är SAS med i SkyTeam och EBG+ blir SkyTeam Elite Plus med EBS är lika med Elite.

Förhoppningsvis fungerar allt som det ska redan från dag ett men sådan tur har vi säkert inte.

Jag tänker att vi kan fylla i våra upplevelser när det gäller bekräftade statusförmåner i denna tråd, exempelvis om det går att lägga in EuroBonus som FFP i bokningen och om korrekt statusförmåner följer med.

För mig blir första försöket nästa vecka då vi flyger KLM och Delta och hittills (dvs. innan övergången) har korrekt status vilken ger exempelvis extra bagage inte kommit upp i bokningen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Flyger KLM på Måndag, till Usa vis Amsterdam, jag får lagt in eurobonusnumret mitt i bokningen men ger ingen perks. Det Fungerar förresten bara via webb och inte KLM-appen där jag inte får lagt in prefix EBD för det finns bara siffer-tangenter, och lägger man bara in numret klagar den på 12 required characters..

Jag chattade med kundservice (praktiskt med whatsapp/messenger) som lovade att det skulle funka från imorgon inkl bagage och säteval-förmåner. Vi får väl se..

Går det att klistra in text i rutan? I så fall kanske du kan skriva ditt fullständiga nummer i någon anteckningsapp, kopiera och sedan klistra in.
Försökte men fick inte upp ”klistra in” som alternativ.

Men funkar oavsett fint på klm.com.
Kundservice kunde se att jag lagt in numret så siktar på att det funkar imorrn.

Jag (EBG) har fått ST Elite Plus på mitt digitala kort, men frun som är EBS har varken ST-logotypen eller Elite på sitt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Flyr i dag fra SGN med VN og kan bekrefte at SAS EuroBonus ikke eksisterer som valg ved check inn på nett eller på flyplass. Kontoret til VN her på SGN kjente faktisk ikke til at SAS var nye medlemmer i ST. Da jeg jeg viste mitt nye EB-kort med ST logo måtte jeg skrive ned det fulle navnet til SAS. Man kan si at de ikke var kjent med SAS-forkortelsen:) Uansett så gikk denne flighten med VN i dag, men uten noen som helst status fordeler. Ikke mye imponert over dette og skal bli spennende å se om det ordnet ved neste VN flight om 11 dager.

flyger KLM idag som nämnt, får lagt in Eurobonusnumret, men inga fördelar utom loungen som släppte in mig+gäst vid visande av Eurobonuskortet i appen.

Överhörde att de tog bort luggage fee till andra som visade EB-status i app vid incheck.

Kan tillägga att jag får upp bokningen (bara KLM) i sas-appen, så får laddat ned Magazines, praktiskt.

Flyger tillbaka om 10dagar, hoppas det är synkat bättre mellan systemen då.

Kan tillägga ett ”hack”:
- det går att fylla ut hela eurobonusnumret i KLM-appen om man använder ”autofill” och skapar en kontakt med eurobonusnumret som namn. (Gäller iPhone).
Hjälper som nämnt lite just nu men kan vara värt att veta.
Fy fan detta var påhittigt! Bravo!
Har länge irriterat mig på mobilers ”hjälpsamma” låsning till siffertangenter när man försöker mata in i vissa fält, det borde finnas en override då den ibland förstår helt fel.

Toppen