Restriktionerba för resor har knappt existerat (mer än till Asien) det senaste året. USA släppte ju på restriktioner i början på november och efter det har det gått att resa "som vanligt". Att de inte ger bort statusen "gratis" mer är inte så konstigt. En liten knuff på hjälpen är dock rimligt och i paritet med vad många andra bolag gör just nu.Jag hade hoppats de hade förlängt statusen ett år då resandet har begränsats av covid…
Har 19.000 statuspoäng denna period står det på hemsida, men de enda poängen för kvalificering jag tjänat sedan ny period började är 1000p/månad via MasterCard.
Så jag har 9.000 för mycket
Helt missat att de givit bort gratis statusgrundande poäng om det hänt.De har väl delat ut 9000p till vissa perioder guld?
Ja men för mig är problemet att mitt ansvarsområde äe east asia med allt det innebär. Mitt jobb är inte oroliga för att resa ut, men det finns hela tiden en risk att bli strandad i veckor…Restriktionerba för resor har knappt existerat (mer än till Asien) det senaste året. USA släppte ju på restriktioner i början på november och efter det har det gått att resa "som vanligt". Att de inte ger bort statusen "gratis" mer är inte så konstigt. En liten knuff på hjälpen är dock rimligt och i paritet med vad många andra bolag gör just nu.
Samma här. Reste mest på Kina och Malaysia och Kina lär jag inte åka till förrän de tar bort karantänkrav och zero tolerance policy.Ja men för mig är problemet att mitt ansvarsområde äe east asia med allt det innebär. Mitt jobb är inte oroliga för att resa ut, men det finns hela tiden en risk att bli strandad i veckor…
De som har ett sådant resmönster hos sas är nog max 0,1% av resenärerna, att då sas även ska förlänga status för övriga 99,9% är inte hållbart.Ja men för mig är problemet att mitt ansvarsområde äe east asia med allt det innebär. Mitt jobb är inte oroliga för att resa ut, men det finns hela tiden en risk att bli strandad i veckor…
De som har ett sådant resmönster hos sas är nog max 0,1% av resenärerna, att då sas även ska förlänga status för övriga 99,9% är inte hållbart.
Tyvärr är det ju alltid någon som hamnar i kläm, vissa har tex kvalår som ligger 1 månad fel för att få förlängning, sometimes you win sometimes you lose.
Det är väl inga flygbolag nu som fortsätter att gratis förlänga statusen? Det har försvunnit helt under 2022 mer eller mindre.
De som har ett sådant resmönster hos sas är nog max 0,1% av resenärerna, att då sas även ska förlänga status för övriga 99,9% är inte hållbart.
Tyvärr är det ju alltid någon som hamnar i kläm, vissa har tex kvalår som ligger 1 månad fel för att få förlängning, sometimes you win sometimes you lose.
Det är väl inga flygbolag nu som fortsätter att gratis förlänga statusen? Det har försvunnit helt under 2022 mer eller mindre.
De nivåerna tror jag på när/om det blir officiellt, ser väldigt mycket it som testdata då det verkar vara noll logik i det.Det enda jag skulle kunna tänka mig är om de där nya statusnivåerna som visats i nya SAS appen inte är platshållardata utan faktiskt är riktiga. Då kan jag tänka mig SAS kanske ger mellanskillnaden för dem som är mitt i ett kvalificeringsår eller liknande när ändringen inträffar. 20% mot guld och 20% ökning av intjäningskraven låter ju rimligt.