Senaste nytt

Välja sittplats på SAS med infant i bokningen?

En liten fråga om någon vet.
Om stolen som har bassinet inte är blockad, betyder det att det är en infant inbokad på den platsen?
Resan är i maj och den platsen 1H kan väl inte bokas eller väljas innan typ 24 timmar innan resa om den inte bokas just med infant.
Eller har jag fel?
 
En liten fråga om någon vet.
Om stolen som har bassinet inte är blockad, betyder det att det är en infant inbokad på den platsen?
Resan är i maj och den platsen 1H kan väl inte bokas eller väljas innan typ 24 timmar innan resa om den inte bokas just med infant.
Eller har jag fel?
Antar att vi pratar long haul här. Jag tror att den är bokningsbar för de med status, osäker på vilken nivå som krävs. Jag har i vart fall valt 1A/1H vid några tillfällen, och det tidigare än 24 timmar innan avgång.
Osäker på vad du menar med att stolen inte är blockad dock. Menar du att den är ledig eller att den är upptagen isåfall?
 
Japp, sorry. Long haul.
När jag tittar i expert flyer så är stolen på en resa, blockerad (Stolen är blå med kryss) och på en resa upptagen (Stolen är bara blå)
Det jag undrar är om den går att boka utan infant, jag kan tex inte välja sen stolen när jag ska boka plats.
Det är en award bokning.

Mest för att ev avgöra om jag har en bebis på platsen.
Vad jag fått för mig så går den platsen inte att boka innan 24h om man inte har infant.
 

osgood

Medlem
Jodå den går att boka utan infant. I alla fall som Diamond. Jag har bokat den på ett par flighter för att lägga till infant när den väl är född...
 

Spenlol

Medlem
Blir att checka med SAS imorgon. Väskorna stammer ju så hmm knas.
Fick du något svar på detta?
Jag har precis samma undran då jag inte heller kan välja plats(har också infant bokad på mig), dock EBG men jag tolkar det som att jag också borde ha fått välja plats?
På liknande ämne, får jag även seata dom andra i sällskapet eller är det bara mig själv ?
 
Toppen