Senaste nytt

Välja säte som Star Alliance Gold på Lufthansa/Swiss i ekonomi?

palmen

Moderator
Har en bokning med Lufthansa/Swiss senare i år där jag lagt in mitt EBD i bokningen.
Det går ändå inte att välja säten i förväg utan att betala för det. Är detta något nytt, har inte varit så tidigare.

Eller är det något fel med mitt inlagda bonusnummer?

Bokningsklass? Och long eller short?

Har kunnat välja säte på både long och short haul på sistone, däremot kommer man förstås inte åt de bästa sätena som är blockade för Senator.

Bokningsklass? Och long eller short?

Har kunnat välja säte på både long och short haul på sistone, däremot kommer man förstås inte åt de bästa sätena som är blockade för Senator.
Bokat ekonomi inom Europa, har alltid kunnat välja säten tidigare. På swiss verkar jag kunna välja en del säten gratis men de bästa kostar. På Lufthansa kostar alla säten.

Bokat ekonomi inom Europa, har alltid kunnat välja säten tidigare. På swiss verkar jag kunna välja en del säten gratis men de bästa kostar. På Lufthansa kostar alla säten.
Hmm. Tänker jag efter så var det ett tag sedan jag hade en Europa tur under någons rese policy. Så mina erfarenheter gäller bara business bokningar den senaste tiden.

Lyckades inte hitta något sätt att välja säte i förväg (utan kostnad) som EBG när jag åkte Swiss Economy Light tidigare i år. För Economy Light verkar de dock ha begränsningar även för Senator and HON Circle.

https://www.swiss.com/de/en/book/swiss-choice/advance-seat-reservation

Benefits for Miles & More status customers

As a Miles & More status customer (Senator and HON Circle), you can now reserve seats until just before departure on any flight operated by SWISS. There is no charge except for Economy Light fare (excluding flights with flight numbers between LX8000 and LX8999). Simply sign in with your Miles & More profile to choose your seat.

Lyckades inte hitta något sätt att välja säte i förväg (utan kostnad) som EBG när jag åkte Swiss Economy Light tidigare i år. För Economy Light verkar de dock ha begränsningar även för Senator and HON Circle.

https://www.swiss.com/de/en/book/swiss-choice/advance-seat-reservation

Benefits for Miles & More status customers

As a Miles & More status customer (Senator and HON Circle), you can now reserve seats until just before departure on any flight operated by SWISS. There is no charge except for Economy Light fare (excluding flights with flight numbers between LX8000 and LX8999). Simply sign in with your Miles & More profile to choose your seat.
Har Economy Classic på Swiss, framgår inte vad det är på Lufthansa, men kan säkert vara någon form av light biljett

Toppen