Senaste nytt

Välja mellan EB poäng eller Cash för EU261 kompensation

Blev kontaktad av SAS idag pga överbokning på min nästa returflight. De erbjöd €200 vilket jag hade valt oavsett istället för 20 000p då jag värderar poängen till max 10 öre.

Fick dock en extra bonus med ett segment till i plus, så lite extra poäng blev det oavsett samt sparad restid :)

If it works, dont fix it.

Jag är ganska säker på att SAS it system inte stödjer att skilja på hur du fått in poängen på ditt konto. Men att ifrågasätta det kan inte annat än försämra läget enligt min mening.

Edit: Jag vet av egen erfarenhet att FlyPremium saldot inte minskar även vid korrigering av poängsaldo hos Eurobonus.
Tyvärr kan jag bekräfta att de 25.000 poäng jag fick in på mitt konto som ersättning för inställt flyg INTE höjde mitt Fly Premium saldo :(

/ TT

Tyvärr kan jag bekräfta att de 25.000 poäng jag fick in på mitt konto som ersättning för inställt flyg INTE höjde mitt Fly Premium saldo :(

/ TT
Utmärkt! Då kan vi konstatera att FlyPremium baseras på poäng man tjänat in, inte fått som godtyckliga kompensationer för trasigt säte, inställt flyg och så vidare. Endast transaktioner som genererar värde åt SAS ligger till grund, mycket goda nyheter och synnerligen positivt!

Toppen