Senaste nytt

Välja Lojalitetsprogram

palmen

Moderator
Förlåt för en kanske dum fråga, men varför är status viktigt när man flyger i premiumkabin från början?

Jag skulle värdera bra hård- och mjukvara och bra flygtider mycket högre om jag skulle flyga närmare 100 timmar longhaul per månad...
Om man uppnår HON hos lufthansa så har man mig veterligen väldigt bra service kopplat till sina resor. Senator kan tex boka first award som man inte kommer åt utan status. Senator loungerna är dessutom betydligt bättre än business loungen (samma hos sas att gold är bättre än Business).
 

Canadien

Medlem
Och när man reser varje vecka ökar risken för att man då och då råkar ut för problem, med hög status löser det sig då (oftast) enklare och bättre.
HON har väl garanterad plats, även om ett flyg man vill boka är fullt.
 

Stamen

Medlem
Jag har nu skaffat Amex Elite och kommer satsa på M&M.

Första biljetten är bokad (ARN-FRA-EZE-FRA-ARN) och jag borde bli frequent traveler efter den resan om jag räknar rätt.

Jag ska försöka hålla uppdaterat om hur det går. Men enligt mina planer borde jag hinna bli Senator och EBG inom ca 2mån.
 

DHXSTHLM

Medlem
Jag har nu skaffat Amex Elite och kommer satsa på M&M.

Första biljetten är bokad (ARN-FRA-EZE-FRA-ARN) och jag borde bli frequent traveler efter den resan om jag räknar rätt.

Jag ska försöka hålla uppdaterat om hur det går. Men enligt mina planer borde jag hinna bli Senator och EBG inom ca 2mån.

Välkommen till forumet (om än lite sent) och lycka till med ditt statusjagande. Du kommer inom kort märka att du jagar fler och fler status och blir mer och mer medveten om både det ena och andra. Får du inte styr på ditt "missbrukande" kommer du så småningom börja göra om @bnr och flyga till Mexico i F bara för att.

Återkom när du har fått dina första par Golden handcuffs så ska vi göra vårt bästa med att hjälpa dig sätta på dig nästa par

=)
 

Stamen

Medlem
Välkommen till forumet (om än lite sent) och lycka till med ditt statusjagande. Du kommer inom kort märka att du jagar fler och fler status och blir mer och mer medveten om både det ena och andra. Får du inte styr på ditt "missbrukande" kommer du så småningom börja göra om @bnr och flyga till Mexico i F bara för att.

Återkom när du har fått dina första par Golden handcuffs så ska vi göra vårt bästa med att hjälpa dig sätta på dig nästa par

=)

Vi får ser om jag tycker det är lika kul som @bnr att flyga och åker bara för att ;). Tack för välkomnandet @DHXSTHLM
 

bnr

Medlem
Vi får ser om jag tycker det är lika kul som @bnr att flyga och åker bara för att ;). Tack för välkomnandet @DHXSTHLM
Välkommen hit!
Nu ska jag försöka locka dig till att hitta på dumheter!
Liverapporten (jag och @Jonas C postade under resans gång): Liverapport - Till Mexico City med Lufthansa First | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Recensionen (@Jonas C skrev ihop efter resan): Medlemsrecension: En förstklassig weekend i Mexico City med Lufthansa First Class - BusinessClass.se
 

Stamen

Medlem
Välkommen hit!
Nu ska jag försöka locka dig till att hitta på dumheter!
Liverapporten (jag och @Jonas C postade under resans gång): Liverapport - Till Mexico City med Lufthansa First | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Recensionen (@Jonas C skrev ihop efter resan): Medlemsrecension: En förstklassig weekend i Mexico City med Lufthansa First Class - BusinessClass.se

Efter att ha läst rapporten såg det faktiskt ganska trevligt ut!:D

Min fråga är hur många Amex Voucher kan man få per år? Räknar med en spend på ca. 150-200k i månaden:rolleyes:
 

jerixon

Medlem
2 stycken med Amex Elite.
Ytterligare en om du signar up för ett premium tror jag, men med 2 kommer man ju iväg på ett par trevliga resor per år =)
 

agehall

Medlem
Vi får ser om jag tycker det är lika kul som @bnr att flyga och åker bara för att ;).
Näe, det brukar gå över rätt fort faktiskt. Det är skoj att resa i jobbet första månaden eller så, sedan är det ungefär lika skoj som att sitta i kassan på ICA dag ut och dag in. Man uppskattar flygandet bra mycket mer när det inte är ett konstant "måste".
 

Stamen

Medlem
Tänkte komma med en liten uppdatering av resandet efter 5 veckor i nya jobbet.

Med hemflyget från SIN igår blev jag Senator och har i nuläget intjänat 105.256 miles. Jakten på HON fortsätter...

Tack för alla tips från både denna tråd och alla andra. Älskar att läsa runt på BC:)
 
Toppen