Så de använder inga antigen tester?PCR test när jag gick av tåget i Sanya
edit: skönt att få det avklarat
Så de använder inga antigen tester?PCR test när jag gick av tåget i Sanya
edit: skönt att få det avklarat
Inte nu men under min lockdown på Hyatt on the Bund skulle vi göra en varje dag och ladda upp i en app men det kontrollerades inte så noga så jag brukade göra ett självtest innan PCR testen för att se om var positiv och tänkte i så fall skölja munnen väl för att förhoppningsvis inte testa positivt. Men ville ju inte hamna i bootcampSå de använder inga antigen tester?
Så är det men då spåras alla upp ifall någon skulle vara smittad.När jag ser köerna tänker jag att om folk inte var smittade innan så är dom det efteråt.
Hör de två sakerna ihop? För SK997 2 aug/SK 998 4 aug står som "scheduled" i flight status.Problemet är att 26 juli var det 5 covid smittade på SK997 från Köpenhamn till Shanghai och SK997 är därför inställt 9 augusti.
Är det någon som vet om SAS flyger ändå?
Helt sjukt egentligen.27 juli lämnade jag Sanya och 31 juli testade den första personen positivt där. Några dagar senare testade drygt 1000 positivt för Covid BA5. Även någon på mitt hotell, Pullman Oceanview hotel i Sanya så jag fick några SMS från myndigheterna fast det första kom 10 dagar efter jag lämnat Sanya så det var ingen fara fast nära ögat och nu är 176000 turister fast på Hainan ön. I Shanghai däremot finns ingen covid just nu.
Jag är trött på det och många kineser är också trötta på det.Helt sjukt egentligen.
Hur är den inhemska känslan inför detta?
Börjar inte invånarna tröttna på galenskapen?