Snälla snälla SAS, jag ber om en enda försenad julklapp i år, och det är att ni endera släpper på den här funktionen igen, eller "köper loss" programvaran och integrerar den själv på er sajt. För den är ju 100 gånger bättre än er egen mjukvara.Jag har nu stängt ner AwardHacks. Det som hänt är att SAS blockerat mitt IP från att anropa deras API. All kod fungerar fortfarande och hittas på https://github.com/travelhacks/flysasClient
Det har varit ett roligt hobbyprojekt det här och man får vara nöjd med att det fick rulla i över två år. Får nu hoppas att SAS tar tag i sin bonuskalender och implementerar liknande funktionalitet.
Ännu bättre än båda dessa vore att lansera *officiellt* api. Då kan saker göras effektivare ich säkrare, enklare och ändå ge sas *mer* kontroll över vad som är korrekt användning och vad som är abuse. Och på det sättet kan man få många inblandade som bygger olika saker - alla vinner!Snälla snälla SAS, jag ber om en enda försenad julklapp i år, och det är att ni endera släpper på den här funktionen igen, eller "köper loss" programvaran och integrerar den själv på er sajt. För den är ju 100 gånger bättre än er egen mjukvara.
Jag saknar ord, vilken grej att fixa!!Hej allihop.
Ibland går det undan så tom jag förvånas;
Med glädje kan jag nu meddela att vi aktiverat en Whitelisting av denna tjänst / source.
Det kan dock ta några timmar innan det blir synligt online + LSH måste testa och öppna upp sin sida så fort han bekräftat att accessen fungerar. Sen kanske det , worst case, blir lite uppstart-problem vi får lösa första dagarna
I steg 1 är det webbsidan vi öppnat upp för, så får vi titta på klienten i steg 2 (januari).
Är lite förvånad att flera skrivit att ni får er IP blockad efter att ha nyttjat den. Borde inte hända.
Jag kommer även ta kontakt med LSH i januari för att se om vi kan bistå i att förbättra flödena mellan denna sida och oss (accuracy, api hits mm) Kanske kan det komma något spännande ur det.
Denna tjänst fyller en viktig funktion och jag kan bara instämma i att den har en del funktioner vi ännu har att utveckla på den officiella sidan.
Något vi uppskattar är definitivt att LSH länkar in till vår bokning, vilket i sig kan motivera all API-trafik som behövs för att möjliggöra tjänsten.
Mitt enda tips på vägen är väl att inte bara söka på denna tjänst utan också klicka er vidare från den till vårt bokningsflöde så vi också ser värdena som skapas från awardhacks.
( min egen reflektion: End of the day handlar det ju om konvertering i förhållande till sök om man frågar online-marknadsmänniskor).
Nu har jag inga fler karameller denna sida om året
Med vänlig hälsning,
Peter
Tack för insatsen!Hej allihop.
Ibland går det undan så tom jag förvånas;
Med glädje kan jag nu meddela att vi aktiverat en Whitelisting av denna tjänst / source.
Det kan dock ta några timmar innan det blir synligt online + LSH måste testa och öppna upp sin sida så fort han bekräftat att accessen fungerar. Sen kanske det , worst case, blir lite uppstart-problem vi får lösa första dagarna
I steg 1 är det webbsidan vi öppnat upp för, så får vi titta på klienten i steg 2 (januari).
Är lite förvånad att flera skrivit att ni får er IP blockad efter att ha nyttjat den. Borde inte hända.
Jag kommer även ta kontakt med LSH i januari för att se om vi kan bistå i att förbättra flödena mellan denna sida och oss (accuracy, api hits mm) Kanske kan det komma något spännande ur det.
Denna tjänst fyller en viktig funktion och jag kan bara instämma i att den har en del funktioner vi ännu har att utveckla på den officiella sidan.
Något vi uppskattar är definitivt att LSH länkar in till vår bokning, vilket i sig kan motivera all API-trafik som behövs för att möjliggöra tjänsten.
Mitt enda tips på vägen är väl att inte bara söka på denna tjänst utan också klicka er vidare från den till vårt bokningsflöde så vi också ser värdena som skapas från awardhacks.
( min egen reflektion: End of the day handlar det ju om konvertering i förhållande till sök om man frågar online-marknadsmänniskor).
Nu har jag inga fler karameller denna sida om året
Med vänlig hälsning,
Peter