Senaste nytt

Utlägg i jobb: Har ni varit ute för det här?

De där ynka skattekronorna staten går miste om verkar reta vissa till vansinne. Jag hade låtit personen betala själv om mitt betalsätt inte passade.

Han blev svart i blicken för att han trodde han ensam för att utnyttja saker och ting.
I dom lugnaste vatten finns dom fulaste fiskarna. Det brukar stämma ganska bra faktiskt.
Hur ofta tror du din kollega klickar i boxen att han inte vill ha EB poäng på SAS.se?

Blir dom för sura kan du alltid begär ränta från dag ett :). Man har rätt till ränta enligt marknadsvilkor både om man ligger ute till en kompis/kollega (vet ej om det var affärsrealterat eller inte) men även till sin arbetsgivare/eget företag utan att det räknas som förmån (om räntan är marknadsmässig dvs för hög kommer räknas som dold lön). Naturligtvis ska räntan skattas som inkomst av ränta för dig och företag göra avdrag på den (så länge den finns kvar).

Då kollegan blev svart i blicken och antydde att jag skulle minsann förmånsbeskattas till helvetet och tillbaks för att jag nyttjat systemet.
Är människan normalt funtad i övrigt? Detta var dock inte normalt enligt min uppfattning. Och nej, jag har aldrig råkat ut för något liknande. Aldrig funderat på vad vänner/kollegor använder för kort och jag kan inte tänka mig att någon funderat över vilka kort jag använder.

Toppen