Senaste nytt

Utgångsdatum för Eurobonuspoäng?

Vid avbokning har jag för mig att poängen återfår sitt tidigare utgångsdatum. Så det bör vara möjligt att få "påfyllt" i ett utgångsdatum som tidigare var tömt. Under tiden datumet var "tömt" användes då yngre poäng för nya bokningar. Så ja, de äldsta poängen används först, men det är alltså de äldsta poängen som finns på kontot vid bokningstillfället.
Och ifall man blivit cancellerad får man poängen tillbaka med väldigt kort giltighetstid?

Och ifall man blivit cancellerad får man poängen tillbaka med väldigt kort giltighetstid?
Bra fråga. Jag vet faktiskt inte vad som händer med ofrivillig avbokning efter poängens utgångsdatum. 2-4-1-vouchrar får väl en månads giltighetstid i den situationen. Jag har ingen aning om ifall EB-poäng kan ha en "avvikande" giltighetstid (en månad framåt) eller om de måste stoppas in i de fördefinierade "årsvisa fack" som annars gäller. Det beror kanske på vad SKIT har implementerat i sitt underliggande hålkorts- och magnetbandssystem, sannolikt programmerat i Cobol. ;)

Någon här borde väl ha råkat ut för detta?

Toppen