Senaste nytt

Utgående SAS-poäng

PerssonErik

Medlem
Hej!
Jag, frun och våra 3 barn börjar bli resesugna och i samband med detta så såg jag över mina EuroBonus poäng. Strax över 142.000 MEN stor del löper ut den sista denna månad.

Hur bör man tänka här med tanke på pandemin, hur långt fram bör man boka? Går det att ha ombokningsförsäkring när man betalar större delen av resan med poäng?
Det som lockar är Sydafrika, Thailand eller Vietnam. Men under dessa tider så är det extra mkt att tänka på.
Kan också passa på att fråga vilka flygbolag jag bör kolla med bortsett från SAS och thai.

Tacksam för alla tips och råd!
 

Tonton

Medlem
Hej!
Jag, frun och våra 3 barn börjar bli resesugna och i samband med detta så såg jag över mina EuroBonus poäng. Strax över 142.000 MEN stor del löper ut den sista denna månad.

Hur bör man tänka här med tanke på pandemin, hur långt fram bör man boka? Går det att ha ombokningsförsäkring när man betalar större delen av resan med poäng?
Det som lockar är Sydafrika, Thailand eller Vietnam. Men under dessa tider så är det extra mkt att tänka på.
Kan också passa på att fråga vilka flygbolag jag bör kolla med bortsett från SAS och thai.

Tacksam för alla tips och råd!


Hej!

Poängen kommer inte att räcka till 5 personer, oavsett hur gamla barnen är (såvida alla tre inte är under två år gamla).
Utöver det så går det just nu enbart att boka SAS-awards - inte någonting med Star Alliance. Således är Sydafrika, Thailand och Vietnam redan borta ur ekvationen ifall ni vill använda poäng.

SAS är alltså det enda bolag ni kan boka för poängen just nu. Ta en kik på SAS hemsida och se vad ni hittar för resor med SAS och boka!
 

Tongen2

Medlem
Kan man delbetala resor med poäng med Star Alliance-partners? :confused:
Mitt tips, boka en ren SAS poäng-resa till någon destination i Europa, som en del av den stora resan, och flyg sedan därifrån vidare till vart ni nu vill åka för pengar. En ren positions-resa med andra ord.
Poängresor är fullt återbetalbara också, förutom de poängen som gått ut då.
 

mha321

Medlem
Det går ju att delbetala om man tänker "vissa personer på bonusbiljett, vissa betalar cash". Det blir två helt olika bokningar, så man kan inte delbetala bokningen, men man kan delbetala resan.
 
Toppen