Senaste nytt

Utflykt från New York (2-3 dagar)

Ta en hyrbil enkel väg till Boston och tåg tillbaka. Stop 1 Hamptons(Long Island). Bilfärja Orient Point-New London. Stop 2 Newport. Stop 3, Provincetown(Cape Cod). Bilfärja över till Boston och tåg tillbaka.

Om du vill se ett "annorlunda" USA så kom ner till Charleston och Savannah. Jag tror du hittar @sembl i Charleston under tidsperioden, hoppas själva vara där också ;)

Annars är jag förtjust i DC: 2-3 dagar är perfekt för att vandra omkring men även hinna med Alexandra och Arlington..

Athens är trevligt men ganska litet, kombinera med Atlanta

Philadelfia om du är väldigt intresserad av amerikansk historia
man kan ju även göra en utflykt och ta en titt på Amish folket och hämta inspiration för en ny livsstil

Eftersom du gillar öl @plamen så kan jag utan tvekan säga Charleston. Maken till små mikrobryggerier har jag aldrig skådat och alla restauranger på King Street försöker tävla i att inte ha samma öl. Dessutom är det en mysig liten stad och kombineras bra med Savannah.

Jag tycker du skall ta flyget till RDU (Raleigh/Durham) i NC, och sedan ta en hytbil till Outer Banks. (Kitty Hawk exempelvis).
Varmt väder, fantastiska stränder, flyghistoria samt väldigt genuint amerikanskt. Du kommer inte bli besviken.
För övrigt är storstadsområdet Raleigh/durham/cary/chapel hill mycket trevlig! Den raka motsatsen till Memphis och Detroit...

Ta en hyrbil enkel väg till Boston och tåg tillbaka. Stop 1 Hamptons(Long Island). Bilfärja Orient Point-New London. Stop 2 Newport. Stop 3, Provincetown(Cape Cod). Bilfärja över till Boston och tåg tillbaka.
Ser ut som en riktigt trevlig roadtrip. Finns det något speciellt att se/göra längs med vägen som man inte får missa? Var bör man bo?

Athens är trevligt men ganska litet, kombinera med Atlanta

Philadelfia om du är väldigt intresserad av amerikansk historia
man kan ju även göra en utflykt och ta en titt på Amish folket och hämta inspiration för en ny livsstil

Atlanta vore inte helt fel, finns en riktigt bra ölshop i stan som jag länge velat besöka :)

Ser ut som en riktigt trevlig roadtrip. Finns det något speciellt att se/göra längs med vägen som man inte får missa? Var bör man bo?

Atlanta vore inte helt fel, finns en riktigt bra ölshop i stan som jag länge velat besöka :)
Beror lite på vad du vill göra, vill du slappa eller vara power-turist? :)

Eftersom du gillar öl @plamen så kan jag utan tvekan säga Charleston. Maken till små mikrobryggerier har jag aldrig skådat och alla restauranger på King Street försöker tävla i att inte ha samma öl. Dessutom är det en mysig liten stad och kombineras bra med Savannah.

Savannah har också en hel del bra öl ställen. t.ex. World of Beer - Locations Tänkte bara på att det kan är väldigt vamrt och funktigt I Augusti (vi försöker undvika att åka till Savannah och hälsa på släkten under sommar halvåret)

Toppen