Senaste nytt

Uteplats Arlanda T5?

jankar76

Medlem
Hej,

Först av allt, tack för ett bra forum!

Sitter i en lugn lördags guldlounge på Arlanda och funderade lite på förbättringsförslag.

Vore det inte lite häftigt om SAS skulle anlägga en uteplats som den på LAX på taket som finns tillgängligt utanför Guldloungen mot F-Piren?

Jag är medveten om att klimatet ett annat, men när vädret tillåter vore det ett trevligt tillskott.

Kanske diskuterats tidigare, men hittade inget vid en snabb sökning på forumet.

Tack för ordet.

Hej,

Först av allt, tack för ett bra forum!

Sitter i en lugn lördags guldlounge på Arlanda och funderade lite på förbättringsförslag.

Vore det inte lite häftigt om SAS skulle anlägga en uteplats som den på LAX på taket som finns tillgängligt utanför Guldloungen mot F-Piren?

Tack för ordet.
Just där det i tråden föreslås en takterass, från SAS Guldlounge, så har det ju faktiskt funnits en stor takterass. Från början, år 1976, när terminalen invigdes så täcktes hela "A-pirens tak, gate 1-10" av en takterass. Dock försvann takterassen vid Sveriges inträde i Schengen, c:a 2001. Takterassen blev ankomst för "Non-Schengenflyg". När F-piren kom till, så "försvann behovet av Non-Schengenankomster på A-piren". SAS Guldlounge kunde utvidgas på just detta tak...Att idag, ånyo anlägga en takterass, på denna yta, lär ingen ta kostnaden för...

Just där det i tråden föreslås en takterass, från SAS Guldlounge, så har det ju faktiskt funnits en stor takterass. Från början, år 1976, när terminalen invigdes så täcktes hela "A-pirens tak, gate 1-10" av en takterass. Dock försvann takterassen vid Sveriges inträde i Schengen, c:a 2001. Takterassen blev ankomst för "Non-Schengenflyg". När F-piren kom till, så "försvann behovet av Non-Schengenankomster på A-piren". SAS Guldlounge kunde utvidgas på just detta tak...Att idag, ånyo anlägga en takterass, på denna yta, lär ingen ta kostnaden för...

Tack för upplysningen, för att förtydliga så menade jag området i bilden. Kan inte tro att det skulle vara en jättekostnad att anlägga en terrass på denna relativt lilla yta om det inte finns några begränsningar rent lagkravsmässigt,

Attachments

• uteplats.png
    uteplats.png
    985,8 KB · Visningar: 322
Tack för upplysningen, för att förtydliga så menade jag området i bilden. Kan inte tro att det skulle vara en jättekostnad att anlägga en terrass på denna relativt lilla yta om det inte finns några begränsningar rent lagkravsmässigt,

Beror på. Men ja, bygglov kan behövas.

Är ej bekant med det rödinringade takområdet - får kolla nästa gång jag besöker Guldloungen. Dock är ju i dag varje spik och bräda dyra, så tveksamt till att "Nån" vill ta den byggnotan. Tidigare takterassen blev modifierad/övertäckt med glas både i vägg och tak, pga höjt säkerhetsläge - också en kostnad att ta i beaktning. Dock skulle jag själv gilla en takterass. Har flertal gånger besökt, "SAS/Air New Zeeland Loungen och dess takterass" på LAX.

En av anledningarna varför SAS slutade med 3:e partslounger var ju för att de skulle satsa på sina egna lounger, ska man satsa får man också betala...

Svar från Customercare:

Tack för att du tar dig tid att skriva om dina idéer. Vi vill hela tiden utvecklas och förbättras och feedback från dig som är en true traveler, är mycket värdefullt för oss.

Jag skickar ditt brev vidare till mina kollegor som arbetar med utveckling av våra produkter och vår service, för deras utvärding.
Ännu en gång tack, jag hoppas att vi snart möter dig uppe i luften igen!

Standard svar, men får se om man får något svar från produktutvecklarna.

Toppen