Senaste nytt

Uteblivna statuspoäng

Brukar ha 3 legs på en dag. Varav den mittersta kan bli registrerad och de två övriga inte ens går att retroregga.

Citerar mig själv.

Efter senaste försöket att retroregga (igår) så fick jag ett felmeddelande med en länk och hamnade in på ”Classic sidan” eller nåt.
Körde retroreggen där och idag ploppade poängen in på mitt konto.

Knepigt, men fungerar efter många om och men.

Brukar använda ”electronic ticket”-pdfen som skickas i samband med bokning. Den innehåller tillräcklig Info. Boardingkort är inte alltid nödvändigt. Spar dessa mail till dessa att poängen inkommit.

bara nödvänigt när SAS säger "i våra system ser det ut som att du inte var ombord... "
har slutat med pappersboardingkort på sas, har lyckats tjata genom de få som de har tjorvat med.

Har också behövt att retroregga ett par segment. Systemet har dock givit mer poäng än det var tänkt (billig Go blev vanlig Go i intjäning) så inget ont utan att det för något gott med sig...

Har också behövt att retroregga ett par segment. Systemet har dock givit mer poäng än det var tänkt (billig Go blev vanlig Go i intjäning) så inget ont utan att det för något gott med sig...
Trevligt fel. För mig blev det tvärt om. En plusgrade-uppgraderad Plus-flight registrerades med Go-poäng. :(

Har efter-registrerat en flygresa med Lufthansa och Swiss. På två flygningar gick efter-registreringen igenom direkt (Swiss flygningen) men på Lufthansa flygningen står det bara "OPE will process the request later". Vad innebär detta och vad ska jag göra? Har väntat några dagar men inte hört något.. Hm

Inga poäng på SAS Vip Go biljetter eller är det som det låter i tråden , slumpmässig utdelning av statuspoäng om man inte påminner SAS?

Verkar va nytt knas med att få in flighter, jag har sex stycken senaste veckan som inte dykt upp. Både Sas och Lufthansa och på lite olika bokningar...

Vi köpte BGO-OSL-FRA-MLA-MUC-OSL-BGO för 4 person. Biljetter utfärdat som Lufthansa 220. BGO-OSL-BGO var SAS utan code share i S-klass. 3 EBS och 1 EBB medlem.

Alla Lufthansa flighter korrekta, ingen fick SAS flighterna. Resan ägde rum 14-19 augusti. Retro-claim gick direkt online för de två jag tog hand om.

Toppen