Senaste nytt

Utbudet på award biljetter efter Corona-krisen

SAS till New York i juni och juli är i princip tillgängligt varje dag. Ofta med sex eller åtta platser lediga per avgång. Har aldrig sett något liknande, inte ens när det var käbbel i Hong Kong var det så mycket ledigt.
Tror du verkligen de kommer köra redan då?

Danmarks statsminister Mette Fredriksen har sagt att hon kommer med nya åtgärder efter påsk, skall bli intressant och se vad det blir.
Vårt södra broderland kommer förmodligen öppna upp vissa saker, allt är (förutom livsmedelsbutiker och apotek om jag förstår det)
Utan att ha någon källa så måste de för småföretagen lätta på åtgärderna, exempel öppna mindre service företag, damfriseringar restauranger, frisersalonger, bagerier, blomsteraffärer och den typer av verksamheter samt att vissa typer av undervisnings enheter får öppna.
Tror inte att de kommer att lättna på sina stängda gränser i detta skede.

Detta är bara mina gissningar efter det jag följer på dansk tv.

Danmarks statsminister Mette Fredriksen har sagt att hon kommer med nya åtgärder efter påsk, skall bli intressant och se vad det blir.
Vårt södra broderland kommer förmodligen öppna upp vissa saker, allt är (förutom livsmedelsbutiker och apotek om jag förstår det)
Utan att ha någon källa så måste de för småföretagen lätta på åtgärderna, exempel öppna mindre service företag, damfriseringar restauranger, frisersalonger, bagerier, blomsteraffärer och den typer av verksamheter samt att vissa typer av undervisnings enheter får öppna.
Tror inte att de kommer att lättna på sina stängda gränser i detta skede.

Detta är bara mina gissningar efter det jag följer på dansk tv.
Det är inte korrekt att endast livsmedelsbutiker och apotek är öppna. Vanliga butiker, där s.k. "tät kontakt" (se exempel nedan) inte aktualiseras, tillåts på pappret hålla öppet. Givet hur lugnt det är i t.ex. Indre By för tillfället (jag tog en promenad tidigare ikväll, det är exceptionellt folktomt - värre än Stockholm City på midsommardagen), sviktande efterfrågan och de råd och rekommendationer som utfärdats har dock många butiker valt att stänga ned. På Ströget t.ex. är det ytterst få butiker som nu är öppna. Att öppna restauranger, barer, nattklubbar eller gym efter påsk tror jag är helt uteslutet.

Jag är inte säker på att det kommer någon revolutionerande gradvis öppning efter påsk. Och börjar man i någon ände lär det handla om att äldre skolbarn, särskilt i Folkeskolans högre klasser och gymnasiet, ska kunna återgå till plugget.
  • En lang række butikker og forretninger skal lukke fra onsdag formiddag. Det gælder blandt andet steder som natklubber, fitnesscentre, frisører, solcentre, tatovører, frisører, vandpibecaféer og andre butikker, hvor personer kommer i tæt kontakt.
  • Fødevarebutikker er undtaget og vil fortsat være åbne.
  • For restauranter og caféer vil det være muligt at levere takeaway - altså mad til udbringning - men selve spisestederne vil også blive lukket, lyder det fra statsministeren.
Regeringen lukker nu restauranter og butikker på stribe – og forbyder forsamlinger over ti personer: »Kampen mod corona spidser til, og situationen bliver mere og mere alvorlig«

Vet inte om jag missat något, eller om det är någon hicka.
Nyligen fanns det massvis med awards till Hong Kong. Nu kan jag inte se några awards, eller biljetter till salu.

Då Sas sidan för bokningar av Star Alliance award resor är nere just nu. Så är det bara via Tallin man kan boka award resors för tillfället? kollar på resor 2021.

Toppen