Senaste nytt

Utan kött - ingen uppgradering!

När jag skrev till Kundservice och frågade så fick jag följande svar:

----- START ----

Hej "ResenärenLars"

Tack för ditt mail.

Gällande uppgradering så kan vi alldrig svara på varför en sådan begäran har nekats på efterhand, eller vad orsakerna bakom detta var när beslutet togs.

Om du ser över villkoren för uppgradering på våran hemsida, kommer du dock att se att det inte finns några noteringar om at du inte kan boka på en särskild kost eller tjänst för din resa.

http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/airlines/sas/spendpoints/upgrade/terms_conditions/

Vi har ingen information som säger något annat i dagsläget.

Ha en fortsatt trevlig dag och en trevlig påsk!

Med vänlig hälsning

"Förnamn Efternamn"

Sales Support Consultant
Direct Sales and Customer Support

----- STOP --------

Läser man dessa villkor så ser man att det står att specialmaten man ev. beställt ska flyttas upp till den kabinklass man uppgraderats till, dvs. man får äta det som redan finns ombord. Således så är det tydligt och jag som resenär kan göra valet om jag ändå vill uppgradera mig med bibehållen matlåda. Detsamma borde gälla Op-up och CU, att resenären får ett erbjudande där denne måste acceptera befintlig matlåda, annars kan man tacka 'nej'.
 
Grymt @ResenärenLars och precis vad jag syftade på i min kommentar.
Maten är ju redan beställd och finns med i en trolley och med andra ord så är det inte svårare än att den rätten serveras oavsett vilken kabinklass som man själv har uppgraderat sig till eller i bästa fall op-up:ad till. :)
 
Grymt @ResenärenLars och precis vad jag syftade på i min kommentar.
Maten är ju redan beställd och finns med i en trolley och med andra ord så är det inte svårare än att den rätten serveras oavsett vilken kabinklass som man själv har uppgraderat sig till eller i bästa fall op-up:ad till. :)
Men hallo, vi pratar om SAS, inte Singapore Airlines eller Cathay Pacific.
Man får inte vissa saker i SAS Plus för att de har lastat den i fel vagn så att uppgradera någon sedan flytta maten till en annan kabin känns det som rocket science för SAS. :)
 
Sen är vi ju där igen, boka den klass ni vill åka i. I mina ögon känns det alltid fel att klaga över att man inte kunnat bli uppgraderad. Oavsett om det är pga specialmat eller av någon annan anledning. Vill man åka business, boka då business.
Håller med dig till viss del. Absolut, man ska inte klaga men varför erbjuder då de flesta flygbolag möjlighet till uppgradering? Man kan väl bara köpa en businessbiljett? Kanske inte alla som har råd att köpa biljetten privat? Då är möjligheten att uppgradera alldeles strålande, och att man inte skulle få bli besviken för att en matlåda inte skulle kunna flyttas 20 meter tycker jag vittnar lite om den tråkiga stämningen som ibland lyser igenom på detta forumet. Businessclass.se består inte längre bara av tuffa medvetna affärsresenärer verkar det som :)
 
Håller med dig till viss del. Absolut, man ska inte klaga men varför erbjuder då de flesta flygbolag möjlighet till uppgradering? Man kan väl bara köpa en businessbiljett? Kanske inte alla som har råd att köpa biljetten privat? Då är möjligheten att uppgradera alldeles strålande, och att man inte skulle få bli besviken för att en matlåda inte skulle kunna flyttas 20 meter tycker jag vittnar lite om den tråkiga stämningen som ibland lyser igenom på detta forumet. Businessclass.se består inte längre bara av tuffa medvetna affärsresenärer verkar det som :)
Visst är det strålande, och jag brukar också försöka uppgradera vid behov. Däremot så kan man ju aldrig ta det för givet att man kan uppgradera. Oavsett som i detta fall pga maten. En gång blev jag, och alla andra, nekade uppgradering på Beijing - Köpenhamn pga viktbalansen. Jag svor inte över SAS oförmåga att lasta ett plan för att klara av uppgraderingar. Jag konstaterade att det var tråkigt att inte kunna uppgradera och sen gick mitt liv vidare.
 
Visst är det strålande, och jag brukar också försöka uppgradera vid behov. Däremot så kan man ju aldrig ta det för givet att man kan uppgradera. Oavsett som i detta fall pga maten. En gång blev jag, och alla andra, nekade uppgradering på Beijing - Köpenhamn pga viktbalansen. Jag svor inte över SAS oförmåga att lasta ett plan för att klara av uppgraderingar. Jag konstaterade att det var tråkigt att inte kunna uppgradera och sen gick mitt liv vidare.
Tumme upp!
 
Skall inte förglömmas alla de som far jorden runt bakom skynket på grund av företagspolicy, och därför använder sina poäng till uppgraderingar.
Kan tro (till och med vet) att det är många som gör så.
Är väl inte precis till gagn för SAS framtida utveckling att hantera en väldigt stor kundkategori på detta sättet.
 
En kollega till mig som enbart käkar vegetariskt flög förra vecka Hong Kong T&R med bokad Go som sedan blev CU till Plus, och som som sedan uppgraderades för poäng till Business.
 
När jag skrev till Kundservice och frågade så fick jag följande svar:

----- START ----

Hej "ResenärenLars"

Tack för ditt mail.

Gällande uppgradering så kan vi alldrig svara på varför en sådan begäran har nekats på efterhand, eller vad orsakerna bakom detta var när beslutet togs.

Om du ser över villkoren för uppgradering på våran hemsida, kommer du dock att se att det inte finns några noteringar om at du inte kan boka på en särskild kost eller tjänst för din resa.

http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/airlines/sas/spendpoints/upgrade/terms_conditions/

Vi har ingen information som säger något annat i dagsläget.

Ha en fortsatt trevlig dag och en trevlig påsk!

Med vänlig hälsning

"Förnamn Efternamn"

Sales Support Consultant
Direct Sales and Customer Support

----- STOP --------

Läser man dessa villkor så ser man att det står att specialmaten man ev. beställt ska flyttas upp till den kabinklass man uppgraderats till, dvs. man får äta det som redan finns ombord. Således så är det tydligt och jag som resenär kan göra valet om jag ändå vill uppgradera mig med bibehållen matlåda. Detsamma borde gälla Op-up och CU, att resenären får ett erbjudande där denne måste acceptera befintlig matlåda, annars kan man tacka 'nej'.

"alldrig", kundtjänsten känns ju inte helt hundra..
 
Toppen