Senaste nytt

Ut på tur mot diamond

Flygningen hit till Göteborg helt utan dramatik, dock med en bastant dam bredvid mig, som lade beslag på mittenarmstödet direkt hon satte sig, och sedan sov sig igenom färden.
Lite utsikt blev det dock!
IMG_20210510_142301.jpg

Det blev iaf en Ringi för att fira dagens första flight med ATR.
IMG_20210510_142911.jpg

Gick av och in i terminalen, började leta service center men insåg snabbt att jag ju bara kan be gate skriva ut boarding pass åt mig :p
Fick sen vänta ytterligare 10 minuter innan det till slut blev dags för boarding.

Med 22c i luften så är det riktigt behagligt, dock så börjar det GIVETVIS spöregna just som vi står och väntar på att få kliva upp för trappan :)

Får ett automatiskt "Hej och välkommen..!" av crew som står och delar ut våtservetter innan hon hajar till och utbrister "men var inte du med oss på vägen ned?!", jag svarar snabbt att "jodå, men ni var ju så trevliga.. :D" varpå jag får ett glatt skratt och "vad roligt att höra, det blir vi glada av att få höra!".

Boarding completed på 10 minuter, med en halvfull kärra, där jag har ledigt säte bredvid mig. Denna gång dock på "rätt" sida plus-skylten.

Jag lyckas får lite arbete utförs, men det slår mig hur stor skillnaden är i ljudnivå på 3 rader närmare motorerna!
IMG_20210510_162229.jpg

Vi landar några minuter tidigt, kommer in i terminalen.. Vad SKA jag göra nu tills det är dags för boarding!? Kanske en kaka i loungen? :D

SK 161 ARN-GOT samt
SK 162 GOT-ARN avklarat!

Om det nu var någon som tvivlade, SJÄLVKLART blev det kakor (och smörgås samt vatten) i loungen!
Väntade även denna gång tills jag såg passagerare gå mot planet nere på plattan innan jag gick ned till gaten, och då kunde glida igenom på en gång.
IMG_20210510_171855.jpg

När jag tog de sista steget från trappan in i planet så uppbringade jag ett käckt "nämen heeej!" till den nu tämligen förvirrade crew som för tredje flighten i följd gav mig en servett i kabinen.
Den här gången blev jag mött av ett "va, testar du.. Ska du till Göteborg?! Varför flyger du egentligen? " och den här gången kunde jag låta bli, utan svarade bara med att jag flyger för att upprätthålla status, varpå jag fick ett "Eh.. Aha, ja men det är ju bra..!" till svar :D :D

Jag gick så och slog mig ner igen, denna gång på 14A, bara för att en liten stund senare få en BJÄSSE till stolsgranne.. Denna gång hade jag dock snabbt lagt beslag på armstödet i mitten!

Denna gång var det 54 passagerare i kabinen vid boarding complete om jag hörde rätt, så rätt välfyllt igen.

Flygningen var lugn, men med lite lätt turbulens.
När det var dags att lämna så sa jag glatt "tack för idag!" till crew, varpå jag (lite skämtsamt?) fick frågan "flyger du med oss i morgon med?", varpå jag såklart svarar med, "ni flyger väl ut härifrån i morgon?!" :D
Sista flighten TILL Göteborg idag, första flighten FRÅN Göteborg (till Stockholm) i morgon.. Detta kan bara bli bättre!

Efter en kort promenad över parkeringen så blev det incheckning på Best Western Landvetter Airport.
IMG_20210510_191150.jpg

Där hade de redan varit proaktiva och placerat mig i samma rum bägge nätterna, olika bokningar OCH rumskategorier till trots. Bra jobbat!

Fick bli att sätta mig direkt i restaurangen för att hinna få lite mat i mig innan dem stänger.
Torsk och Poppels fick det bli, man är ju trots allt på bästkusten :D
IMG_20210510_193220.jpg

Så, med maten i magen: fisken var vällagad, men väldigt själlös; väldigt perfekt tillagad, men smakade väldigt lite.. Är det bara jag som Stockholmare som är van vid att fisk smakar (för att den inte är färsk)? :p

Så för att summera dagen:
ARN OSD SK 066 A320
OSD ARN SK 073 A320
ARN GOT SK 161 ATR72-600
GOT ARN SK 162 ATR72-600
ARN GOT SK 165 ATR72-600

Totalt ger detta 20 segment mot diamond, plus 3 krediterade för inställda flighter: 67 segment kvar!

En sak som slår mig är att det (av @Skogi) utlovade suset i huvudet uteblir!
Får ägna kvällen åt att arbeta lite, och sedan göra ett nytt försök i morgon!

Jag brukar se till att det finns nerladdat på surfplatta eller dator. Det är inte alls lika smidigt som telefon såklart, men med tanke på hur låg sannolikhet det är att mobilen oväntat dör fungerar det helt klart som en plan-b.
Så är det, även jag har det på telefonen (som plan b), men hävdar att det går mycket snabbare att hala upp ett papper istället för att fippla med telefonen vid ombordstigning. :)

Så, med maten i magen: fisken var vällagad, men väldigt själlös; väldigt perfekt tillagad, men smakade väldigt lite.. Är det bara jag som Stockholmare som är van vid att fisk smakar (för att den inte är färsk)? :p

Så för att summera dagen:
ARN OSD SK 066 A320
OSD ARN SK 073 A320
ARN GOT SK 161 ATR72-600
GOT ARN SK 162 ATR72-600
ARN GOT SK 165 ATR72-600

Totalt ger detta 20 segment mot diamond, plus 3 krediterade för inställda flighter: 67 segment kvar!

En sak som slår mig är att det (av @Skogi) utlovade suset i huvudet uteblir!
Får ägna kvällen åt att arbeta lite, och sedan göra ett nytt försök i morgon!

Fast @Skogi körde lite flera segment per dag va? Det brukar börja susa vid 6. Jag har själv 8 som "rekord" på en dag. Var yr i två dagar. Men "värsta" bästa upplevesen var faktiskt ARN-EWR, EWR-SIN, SIN-GCK, CGK-SIN, SIN-EWR, EWR-ARN mileage run med bara 16 timmars vila i New York och 14 timmars vila i Jakarta. Direktflyget mellan EWR-SIN tog 19,5 H dit och 17:55 H på vägen tillbaka. Halvvägs från SIN till EWR började jag må rätt illa... och då hade jag EWR-ARN kvar. Borde ha lagt upp den resan här och den kanske kommer.

Lycka till imorgon! Kul att följa!

Fast @Skogi körde lite flera segment per dag va? Det brukar börja susa vid 6. Jag har själv 8 som "rekord" på en dag. Var yr i två dagar. Men "värsta" bästa upplevesen var faktiskt ARN-EWR, EWR-SIN, SIN-GCK, CGK-SIN, SIN-EWR, EWR-ARN mileage run med bara 16 timmars vila i New York och 14 timmars vila i Jakarta. Direktflyget mellan EWR-SIN tog 19,5 H dit och 17:55 H på vägen tillbaka. Halvvägs från SIN till EWR började jag må rätt illa... och då hade jag EWR-ARN kvar. Borde ha lagt upp den resan här och den kanske kommer.

Lycka till imorgon! Kul att följa!
Så är det, jag är inte i närheten av legendernas prestationer!
Dock, jag hade 9 segment per dag bokade innan SAS började ställa in flyg :mad:

Din beskrivna milage run låter helt klart som något jag skulle vara dum nog att försöka om tillfälle gavs :rolleyes:

@imon Hur gick du tillväga för att få poäng för inställda flighter? Vilken mailadress? Kreditera SAS x4 nu? Eller får man bara x1?

Jag har bara fått vanlig poäng + 25% för EBG/EBD och vet några andra som också fått det. Det står uttryckligen på deras sida att de inte ger kampanjpoäng. Jag har dock argumenterat för att det lagts till efter att jag bokat och att ursprungligt avtal borde gälla, men har inte fungerat för mig.

Men SAS skulle inte vara SAS om de inte i några fall ändå gett ut kampanjpoängen :)

Toppen