Senaste nytt

USA slutet av Augusti, villrådig!?

En lite ovanlig variant är JFK-DKR-LIS med SA & TP :)

Jag trodde att South African Airways(SA) inte hade Fifth Freedom Right mellan New York/JFK och Dakar(DKR), däremot Washington(IAD) och Dakar.

F ö Delta flyger mellan New York/JFK och Dakar.

EDIT: förlåt Martin, jag råkade ändra ditt inlägg. Jag ändrade tillbaka.

Efter det fruktansvärt dåliga och otrevliga bemötandet jag fick vågar man ju knappast ringa dit igen med en så pass knepig resa. Han hade ju svårt att få ihop CPH-BRU-JFK!

Dom borde ha ett system som ANA tool så man kunde boka själv....
I flygbranschen finns det ett ord som heter "Agent roulette". Du kan ha råkat för en dålig agent, men det betyder inte att alla SAS agenter är otrevliga och okunniga.
Mitt råd är att vänligt tacka agenten som är okunnig och/eller otrevlig, sedan hänga på. Försök ringa igen och prova med annan agent.

I flygbranschen finns det ett ord som heter "Agent roulette". Du kan ha råkat för en dålig agent, men det betyder inte att alla SAS agenter är otrevliga och okunniga.
Mitt råd är att vänligt tacka agenten som är okunnig och/eller otrevlig, sedan hänga på. Försök ringa igen och prova med annan agent.

Får väl prova det när jag ska försöka boka om. Blir till att hålla utkik på ANA när det kommer några nya biljetter hem istället för economy extra med SAS, känns surt att bränna 110K poäng på det. Som jag skrev tidigare, kostar det något att boka om som EBG? Hittar inte infon på SAS hemsida.

Möjligt att man kan slippa den, får väl se när jag ringer för nu har jag hittat en inrikesbiljett jag vill lägga till. Det kostar väl lika mycket poäng även om man lägger till en anslutning från Las Vegas?

Någon som känner sig givmild och vill dela med sig av en bra kontakt på EB kundtjänst???PM:a isf!

...Tillgängligheten av ANA flygningar som visas på ANA site kan man inte alltid räkna med att det finns för andra Star Alliance flygbolags bonusprogram.

Min erfarenhet för SAS Eurobonus är att ANA visar exakt samma tillgänglighet som SAS försäljare ser. (Som en information till OP. För andra program stämmer det absolut att vissa begränsar tillgängligheten eller har bättre tillgänglighet på vissa bolag)

Toppen